اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

استقبال هنرستانی‌ها از رشته‌های کم هزینه

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقبال هنرستانی‌ها از رشته‌های کم هزینه، گفت: لزوم تأمین تجهیزات سنگین مورد نیاز یک رشته گاها باعث می‌شود که افراد در برخی مناطق به سمت رشته‌های کم هزینه‌تر مانند حسابداری و شبکه و نرم افزار بروند.

استقبال هنرستانی‌ها از رشته‌های کم هزینه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو در مورد استقبال دانش‌آموزان هنرستانی از رشته‌های کم هزینه اظهار کرد: لزوم تأمین امکانات و تجهیزات سنگین مورد نیاز یک رشته گاهاً باعث می‌شود که افراد در برخی مناطق به سمت رشته‌های کم هزینه‌تر مانند حسابداری، شبکه و نرم افزار بروند اما گاهی هم واقعیت قضیه این نیست.

وی افزود: با توجه به ورود رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و تغییرات دنیای صنعت و فرآیندهای هوشمندسازی، برخی رشته‌های هنرستانی ماهیتاً رشته‌های نو تر و کم هزینه‌تری هستند که البته این تغییر ناشی از تغییر وضعیت بازار کار و آینده شغلی خوبی است که این رشته‌های جدید دارند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش به افزایش تمایل خانواده‌ها به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و رشته‌های هنرستانی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در آموزش و پرورش باید ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنیم کمااینکه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه ورود کردیم و در حال سرمایه‌گذاری برای رشته‌های جدید نیز هستیم.

بیات اضافه کرد: در حال حاضر از ظرفیت کامل هنرستان‌ها استفاده می‌کنیم همچنین به سراغ دستگاه‌ها و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیز رفتیم تا در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول