اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

درجه‌بندی هنری مطالبه هنرمندان صنایع دستی است/ تقویت صنایع دستی یزد نیازمند بازاریابی حرفه‌ای است

رییس هیئت مدیره انجمن صنایع دستی یزد گفت: درجه بندی هنرمندان یکی از مهمترین مطالبه هنرمندان صنایع دستی برای رشد و تعالی بیش از پیش این حوزه است.

درجه‌بندی هنری مطالبه هنرمندان صنایع دستی است/ تقویت صنایع دستی یزد نیازمند بازاریابی حرفه‌ای است

هادی رحیم‌دل رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع دستی یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، با بیان این‌که سالهاست صنایع دستی به عنوان یکی از کالای لوکس در ویترین منازل و مغازه‌ها جا خوش کرده است، اظهار کرد: بیان هویت و معرفی پیشینه جوامعه مهمترین کاربرد صنایع دستی در هر جامعه است.

وی افزود: اصل و اصالت صنایع دستی و هنرهای سنتی هر مرزو بوم با توجه به هویت و فرهنگ آن منطقه شکل گرفته و به تدریج تکامل یافته و به نمادی از فرهنگ آن خطه تبدیل شده است.

رحیم‌دل در ادامه با بیان این‌که متاسفانه امروزه با تغییر سبک زندگی، توجه مردم به فرهنگ فرا مرزی، دگرگونی عادات و فراموش شدن بخشی از اصالتها، آسیب‌های جدی به حوزه صنایع دستی وارد کرده است، گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب متناسبت با زیست بوم هر منطقه و اعمال متعدد تغییر نگرش‌های مدیریتی مشکلات این حوزه را چند برابر کرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع دستی یزد توجه به هنرمندان پیشکسوت و حمایت از آنها را یکی از عوامل جدی تقویت حوزه صنایع دستی دانست و تصریح کرد:‌ ایجاد مشوق‌های بیمه‌ای و ایجاد زمینه لازم برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی از دیگر راهکارهای تقویت  و رشد صنایع دستی در کشور است.

وی آموزش صنایع دستی در مدارس به عنوان یکی از دروس مهارتی را از دیگر راهکارهای بالندگی و معرفی بیش از پیش صنایع دستی به نسل جوان عنوان کرد و گفت:‌ معرفی صنایع دستی به نسل جوان در حقیقت پاسداری از اصالت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

این کارشناس ارشد صنایع دستی احیای واحدی تحت عنوان واحد مدیریت بازاریابی و فروش در معاونت صنایع دستی کشور و استانها را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: امروزه تولید صنایع دستی دیگر یک فرایند تک نفره نیست و فروش آن نیز نیازمند توجه به عناصر حرفه‌ای بازاریابی و فروش محصول مانند برند سازی، هویت بخشی و بسته بندی است.

رحیم دل در بخش دیگری از سخنان خود اجرا شدن کامل قانون حمایت از استاد کاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۱۳۹۶/۱۱/۱۸  مجلس شورای اسلامی توسط مراجع ذیربط را از جمله مطالبات هنرمندان و فعالان صنایع دستی در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ اگر همین قانون نامه به شکل کامل اجرا می‌شد بسیاری از مشکلات هنرمندان صنایع دستی اصلا وجود نداشت.

وی در پایان لزوم توجه به امر صادرات صنایع دستی و همچنین جلوگیری از ورود صنایع دستی خارجی و فروش شبه صنایع دستی را از دیگر موارد مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به تولید بسیاری از صنایع‌دستی با کیفیت ایرانی متاسفانه امروزه شاهد فروش صنایع دستی خارجی و همچنین شبه صنایع دستی در مهمترین مراکز و شهرهای صنایع دستی ایران مانند لاله جین همدان، میبد و یا بافت تاریخی یزد هستیم.

انتهای پیام/ه

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول