اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سامان‌دهی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرسوخته

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از سامان‌دهی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری پایگاه جهانی شهرسوخته خبر داد.

سامان‌دهی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرسوخته

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجتبی سعادتیان در جلسه بررسی وضیت اقدامات انجام شده در شهر سوخته اظهار کرد: سامان‌دهی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری پایگاه جهانی شهرسوخته آغاز شده و تاکنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این عملیات با اعتباری بالغ‌بر ۳۴ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۸۴ هزار ریال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در این عملیات صورت می‌گیرد شامل احداث مخزن آب مجتمع فرهنگی (موزه) شهرسوخته به ظرفیت ۳۰۰ هزار لیتر، سامان‌دهی مسیر بازدید گردشگران محوطه باستانی، سامان‌دهی پارکینگ محوطه باستانی و مجتمع فرهنگی و نیز آماده‌سازی ساختمان هلال‌احمر به‌منظور واگذاری به بخش خصوصی است.

گفتنی است؛ این محوطه با وسعت ۲۸۰ هکتار متعلق به عصر مفرغ (پنج هزار سال قبل) بوده و در سال ۱۳۹۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول