اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توصیه‌های پلیس راه در خصوص نحوه رانندگی در زمان بارندگی

رئیس پلیس راه استان اصفهان نداشتن مهارت رانندگی در جاده‌های خیس را یکی از عوامل مهم سوانح رانندگی هنگام بارش باران دانست و در این راستا توصیه‌هایی به رانندگان کرد.

توصیه‌های پلیس راه در خصوص نحوه رانندگی در زمان بارندگی

اصغر زارع رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما و بارندگی قرار داریم و برخی از رانندگان هنگام رانندگی در این شرایط آمادگی و مهارت کامل را نداشته و با عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث بروز حوادثی برای خود و سایر کاربران راه می‌شوند.

وی با اشاره به توصیه‌های ایمنی به  رانندگان در راستای کاهش حوادث جاده‌ای در این شرایط آب و هوایی گفت: در کلیه راه‌ها به ویژه در سر پیچ‌ها و راه‌هایی مانند راه‌های شن و ماسه، آغشته به قیر که سطح اصطکاک آن‌ها کم است آرام و بااحتیاط رانندگی کنید.

زارع با تأکید بر رعایت فاصله طولی خود رابا خودرو جلویی بیان کرد: هنگامی که لازم است توقف کنید یا سرعت‌تان را کم کنید، به آرامی و ملایمت ترمز کنید.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه هرگز یکباره پایتان را روی پدال ترمز فشار ندهید، عنوان کرد: اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، به آهستگی پایتان را از روی گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.

وی با بیان اینکه از چاله‌‌های آب باران دوری کنید، افزود: بلافاصله از لحظه شروع باران تا زمانی که جاده مرطوب است، سرعت‌تان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید، در پیچ ها از سرعت‌تان بکاهید و به هیچ عنوان به طور ناگهانی ترمز نکنید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول