اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عمده‌ترین مشکل تولیدکنندگان کرمانشاه کمبود نقدیندگی و نوسانات نرخ ارز است

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: مشکل نقدیندگی ، عدم ثبات نرخ ارز در بازار و اعلام قوانین خلق الساعه سبب شده واحدهای تولیدی نتوانند یک برنامه مدون و درستی داشته باشند.

عمده‌ترین مشکل تولیدکنندگان کرمانشاه کمبود نقدیندگی و نوسانات نرخ ارز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: واحدها و صنایع کوچک به دلیل شرایط سخت اقتصادی حاکم به سختی ادامه حیات می‌دهند، و لی خوشبختانه واحدهای که از قبل فعال بوده امروز در حال ادامه کار هستند و هیچکدام تعطیل و راکد نشده و امید بر توسعه دارند به خصوص برای واحدهای مربوط به تولید مصالح ساختمانی با توجه به بحث مسکن ملی و تأکید استاندار بر خرید تولیدات داخل استان این امیدواری وجود دارد.

وی با اشاره به حمایت خانه صنعت و معدن از تمامی صنایع و معادن استان، گفت: هر هفته جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خانه صنعت و معدن برگزار می‌شود که مصوبات آن با امضای معاون استاندار می‌رسد. با توجه به این موضوع ارتباط خوبی با دستگاه قضایی داریم و هر ۱۵ روز یک بار جلسه اقتصاد مقاومتی نیز برگزار می‌شود و مصوباتی که در ستاد تسهیل اجرایی ندارد برای لازم الاجرا شدن در دستگاه قضایی مطرح می‌شود و هر مدیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی را اجرا نکند از طرف دادستان به عنوان مدعی‌العموم علیه وی اعلام جرم می‌شود.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به عمده مشکل صنایع به خصوص صنایع کوچک، افزود: مشکل نقدیندگی و عدم ثبات نرخ ارز در بازار سبب شده واحدهای تولیدی نتوانند یک برنامه مدون و درستی داشته باشند اگر نرخ ارز ثابت باشد تولید کننده برنامه خود را برای 6 ماه تا یک‌سال طراحی می‌کند اما این نرخ ارز که دائما در حال نوسان است به تولیدکنندگان ضربه زده است.

وی دیگر مشکل را در اعلام قوانین خلق الساعه دانست و گفت: امروز اعلام می شود این نوع تولید برای صادرات مجاز است، تولید کننده با برنامه‌ریزی در دیگر کشورها بازار فروش پیدا می‌کنند که به محض صادرات و رونق تولید اعلام می‌شود جلوی صادرات آن محصول را بگیرید همین سبب می‌شود تولیدکننده بازار را از دست بدهد و رقبا جایگزین شوند. 

مرزی در پایان، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسائلی که بخش خصوصی اعلام می‌کند مسؤولان استان و کشوری گوش دهند چون موفقیت هر کشور در گرو حمایت بخش خصوصی است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول