اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

همگانی کردن ورزش؛ راهبرد اصلی دستگاه ورزش مازندران

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران گفت: توسعه نشاط و تندرستی جامعه در گرو توسعه ورزش همگانی است و همه باید به تحقق این امر در جامعه تلاش کنند.

همگانی کردن ورزش؛ راهبرد اصلی دستگاه ورزش مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عادل عالیشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عجین شدن سلامت عمومی با ورزش همگانی، اظهار کرد: یکی از راه‌های بسیار موثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان برنامه‌ریزی مدون در خصوص فعالیت‌های مختلف جوانان در اوقات فراغت و تفریح آفرینی است که گسترش ورزش همگانی از مهمترین این ابزارهاست.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ ورزش همگانی در بین مردم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: توسعه نشاط و تندرستی جامعه در گرو توسعه ورزش همگانی است و اشتیاق آفرینی نسبت به این امر در بین کارمندان پشت میز نشین اهمیت ویژه‌ای دارد .

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه طبق بررسی‌ها و تحقیق‌های صورت گرفته شده، جزو استان‌های چاق و کم‌تحرک کشور هستیم، افزود: ورزش‌های همگانی جزو کم خرج ترین ورزش‌هاست که مردم می‌توانند به راحتی فعالیت کنند و استفاده از ظرفیت‌های پیشکسوتان ورزشکار شهرستان‌ها در گسترش این ورزش بسیار مفید خواهد بود.

عالیشان با اشاره به اینکه، تاکید رهبری و نگاه دولت، سلامت مردم و توسعه ورزش همگانی است، تصریح کرد: باید اطلاعات و آگاهی مردم در رابطه با مزایای ورزش همگانی و نیز رغبت و علاقه آنان را به سمت این ورزش‌ها گسترش دهیم.

وی بیان کرد: ورزش همگانی یکی از سیاست‌های مهم دولت است تا نشاط را در جامعه افزایش دهد و مشارکت همگانی در امر ورزش افزایش یابد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به توسعه ورزش همگانی در روستاها افزود: توسعه ورزش در روستاها و همگانی کردن رشته‌های مختلف به شکلی درست، از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد، می‌تواند احساس آرامش، شادابی و امید به زندگی را در بین اقشار روستایی افزایش ‌دهد. 

عالیشان اضافه کرد: از طرفی ورزش قهرمانی نکته مهمی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد و استعدادهای فراوانی که در سطح روستاهای استان وجود دارد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی همگانی کردن ورزش را راهبرد اصلی و از اولویت‌های خود عنوان و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و توسعه ورزش همگانی از وظایف مهم در بین آحاد جامعه است که امیدواریم با اطلاع رسانی دقیق و به موقع در همگانی کردن ورزش در جامعه تلاش شود.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول