اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مسجد تاریخی خانم مرمت می‌شود/مرمت 12 حجره

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از مرمت مسجد تاریخی خانم در روزهای آینده خبر داد و گفت: این مسجد از نظر سبک معماری و شیوه و تکنیک تزئینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسجد تاریخی خانم مرمت می‌شود/مرمت 12 حجره

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در بازدید از مسجد خانم با بیان اینکه مسجد خانم از جایگاه ویژه‌ای از نظر معماری برخوردار است، اظهار کرد: این مسجد از نظر سبک معماری و شیوه و تکنیک تزئینی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این مرحله از مرمت مسجد نظام اقدامات حفاظتی مورد نیاز برای حفظ این بنای ارزشمند انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای مرمت ناودان­‌ها ترک دیوارها و کاشی‌ها و برخی از 12 حجره این مسجد تاریخی یک گروه مرمتی با تجربه که در حوزه مرمت آثار و بناهای تاریخی به شیوه سنتی فعال هستند، پای‌کار خواهند بود.

صفوی بیان داشت: میزان اعتبار مورد نیاز برای مرمت اضطراری مسجد تاریخی خانم توسط کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی مشخص و بعد از آن مرمت آغاز خواهد شد.

وی گفت: مسجد و مدرسه خانم از جمله بناهای مذهبی و تاریخی شهر زنجان است که در محله قدیمی معروف به فخیم الدوله در بافت تاریخی شهر قرار دارد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول