اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برپایی نمایشگاه روز مازندران با طعم عسل و ترشی در سوادکوه‌شمالی

نمایشگاه روز مازندران با طعم عسل و ترشی در سوادکوه‌شمالی با گرامیداشت این روز برپا شده است.

برپایی نمایشگاه روز مازندران با طعم عسل و ترشی در سوادکوه‌شمالی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه‌شمالی، به مناسبت گرامیداشت هفته مازندران نمایشگاه محصولات و مراسم ویژه هفته مازندران در سوادکوه‌شمالی برگزار شد.


نمایشگاه محصولات سوادکوه‌شمالی در غرفه‌های عسل، ترشی، فرهنگی، مردم‌شناسی و کل در جنب مراسم برپا بود که تا پایان هفته مازندران دائر است.

 

شعر خوانی، موسیقی و طنز با حضور هنرمندان رادیو و تلویزیون بخش دیگر مراسم بود.

* خدمات مازندران به کشور

معاون فرماندار سوادکوه شمالی با گرامیداشت ۱۱۵ شهید شهرستان سوادکوه‌شمالی، گفت: مازندران سومین استان کشور است که روز آن در تقویم ملی ثبت شد که مناسبت آن هم ایجاد نخستین حکومت شیعه علوی و بیعت مردم مازندران با حسن بن زید بود.

سیدمهدی امامی‌منش، افزود: برای هفته مازندران برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و لازم است تا خدمات مازندران به کشور بیان شود که خدمات لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس، خدمات مازندران در دوران سازندگی، وجود بزرگانی مانند علامه حسن‌زاده و علامه جوادی‌آملی و آیت الله صالحی‌مازندرانی، مازندران المپیکی‌تر ین استان کشور، تولید  ۱۲ درصد سبد غذایی کشور در استان مازندران بخشی از آن است. 

وی با بیان اینکه برای اعتلا و توسعه استان باید تلاش کنیم و حفظ و ترویج فرهنگ بومی و محلی در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: خواسته به حق مردم شهرستان سوادکوه‌شمالی آن است که رونق اشباع‌تراورس که ۹۰ سال سابقه دارد، اجرایی شود. 

 *برنامه‌های پیش‌برنده و امید‌آفرین برای مازندران

امام جمعه سوادکوه‌شمالی با تقدیر از متولیان برگزاری مراسم و ایجاد غرفه‌های زیبا، گفت: مازندران را بهتر بشناسانیم و هم از آن شناخت بیشتری پیدا کنیم.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، افزود: مازندران در تشکیل حکومت علوی پیشتاز است و ما دستاوردهای که خداوند به ما اعطا کرد در حفظش غفلت می‌کنیم و برنامه‌هایی پیش‌برنده و امید‌آفرین برای استان مازندران در عرصه‌های مختلف اجرایی شود.

وی با بیان اینکه فقر‌سبز باعث شد که مدیران عنایت کمتری به استان مازندران دارند، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها پوشش کافی از برنامه‌های هفته مازندران داشته باشند. 

* نمایشگاه هفته مازندران تا پایان هفته مازندران در مکان اشباع‌تراورس

فرماندار سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه سخنرانی از مازندران که حد و مرز ندارد، سخت است، گفت: تاریخ مازندران قبل و بعد از اسلام لبریز از افتخار است و مردم مازندران هنوز هم به آن افتخار می‌کنند. 

 

علی پیرفلک با بیان اینکه مردم‌ مازندران هرگز عقاید غیر‌خدایی نداشتند و همواره موحد و خداپرست بودند، افزود: مرد مازندران از ابتدا پیوند و ارتباط عجیبی با اسلام احساس کردند و کوبا همان چیزی بود که می‌خواستند و بین پذیرش دین اسلام و حاکمیت خلفای اُموی و عباسی تفاوت قائل بودند.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ مازندران نقش مهمی در دانش و علم داشتند و سهم علمای مازندرانی و نویسندگان در تاریخ، ممتاز و ویژه بود، خاطر نشان کرد: آثار به‌جای مانده اسلامی در روستاها و شهرهای مازندران بیانگر پذیرش باجان و دل اسلام بود و به شهدا و بزرگان معاصر مازندران  و دستاوردهای آنان افتخار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران در صنایع و هنرهای مختلف پر از افتخار است، اظهار کرد:  وفاداری و ارادت مردم مازندران به معصومین، این استان را از سایر مناطق متمایز کرد  و مردم مازندران بین مواهب الهی و تاریخ و فرهنگ و ادبیات خود پیوند ایجاد کردند و فقر پنهان در مازندران باعث شد که مشکلات جدی داشته باشیم و در هفته مازندران با یادآوری تاریخ پرافتخار استان و ایثار ما مدیران با خودمان عهد ببندیم که به مردم عزیز در تاریخ اسلام و انقلاب سهم خود را ادا کردند، خدمت کنیم. 

پیرفلک با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم عزم جدی برای خدمت‌گذاری به وجود آمد، گفت:  نمایشگاه هفته مازندران تا پایان هفته مازندران در مکان اشباع‌تراورس دائر است و ادارات و نهادها برای بازدید اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول