اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رونق کتابخوانی ضامن آینده فرهنگی جامعه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: رونق اقتصادی روستا در کنار رونق کتابخوانی آینده کودکان این سرزمین را تضمین می‌کند، چرا که یکی از کارآمدترین بسترهای شناخت استعداد‌ها، کتابخوانی و گرایش به مطالعه است.

رونق کتابخوانی ضامن آینده فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  ظهر امروز آیین پایانی هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستای ویان به عنوان روستای برگزیده این دوره جشنواره با حضور مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار کبودراهنگ و مدیران شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: امروز با یک رویداد فرهنگی بزرگ و حائز اهمیت در این روستای بزرگ و بافرهنگ گرد هم آمدیم تا در اصل مراتب احترام خود را نسبت به مردم کتابخوان روستای ویان اعلام داریم.

عاطفه زارعی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های روستای ویان وجود کارگاه‌های خیاطی است که باعث پویایی روستا شده است افزود: انتخاب این روستا به عنوان روستای برتر کشور در هشتمین جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب نشان‌دهنده فرهنگ بالای کتابخوانی مردم آن است.

وی تصریح کرد: علاقه و اهمیت مردم به کار کتابخانه رونق بخشیده و کتابدار خلاق این روستا را ترغیب کرده که فعالیت‌های متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا کند به طوری که ما همواره تصاویر زیبا و لذت‌بخشی  از روستای ویان به ویژه کودکان و نوجوانان کتابخوان را دریافت می‌کنیم و به ادامه کار در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه دلگرم‌تر می‌شویم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: رونق اقتصادی روستا در کنار رونق کتابخوانی آینده کودکان این سرزمین را تضمین می‌کند، چراکه یکی از کارآمدترین بسترهای شناخت استعداد‌ها، کتابخوانی و گرایش به مطالعه است.

وی با بیان اینکه جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب نیز با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی به همت دستگاه‌های فرهنگی کشور به ویژه وزارت ارشاد برنامه ریزی شده است خاطرنشان کرد: در دوره‌های مختلف این جشنواره استان همدان همواره در رده‌های برتر نمایندگانی را داشته و امسال نیز موفق شده سه نماینده در جمع ۱۰ روستای برتر این جشنواره داشته باشد.

زارعی ادامه داد: این اتفاق میسر نمی‌شد جز با همراهی ارکان روستا از جمله کتابخانه عمومی، دهیاری، شواری روستا، اهالی آن و همکاران پرتلاشم در اداره کل ارشاد اسلامی استان که امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه یابد و این روستا در سال‌های آینده نیز در بخش استمرار، موفق به کسب رتبه برتر شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز روستای شاهنجرین شهرستان درگزین در حوزه استمرار موفق به کسب رتبه برتر در این جشنواره شده است گفت: علاوه بر این روستای اشترمل نیز موفق شده در جمع روستاهای برتر کشور این جشنواره قرار گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ نیز اظهار کرد: جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب باعث نمایان شدن توانمندی‌های روستاها و ظرفیت آنها در حوزه فرهنگی می‌شود.

سیدجواد معینی افزود: در هشت دوره‌ای که جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب برگزار شده، در چهار دوره روستاهای قباق تپه، داق‌داق آباد و ویان رتبه‌های برتر کشوری را به دست آورند.

انتهای پیام/ ۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول