اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۷۰۰۰ مسکن روستایی سهم گیلان در پرداخت وام مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان سهم این استان در پرداخت وام مسکن روستایی را هفت هزار مسکن دانست و گفت: متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی پروانه ساخت و زمین باید کاربری مسکونی داشته باشد.

۷۰۰۰ مسکن روستایی سهم گیلان در پرداخت وام مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حامد دائمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت و مرمت مسکن روستایی باید مورد توجه مسؤولان مربوطه قرار گیرد، اظهار کرد: استان گیلان دارای روستاهای بسیار زیاد و با بافت‌های قدیمی است لذا باید منازل فرسوده شناسایی و برای مرمت این منازل اقداماتی انجام شود. 

وی با اشاره به آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن روستایی در گیلان گفت: بهره این وام پنج درصد و بازپرداختش ۲۰ساله است که بسیار می‌تواند به جوامع روستایی در ساخت و مرمت مسکن کمک کند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان سهم گیلان در پرداخت وام مسکن روستایی را هفت هزار مسکن دانست و افزود: متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی پروانه ساخت داشته باشند و زمین باید کاربری مسکونی داشته باشد.

به گفته دائمی، متقاضیانی که ۲۵ آبان ۱۴۰۰، وام ۱۰۰ میلیونی دریافت کرده‌اند و خانه‌شان تکمیل نشده می‌توانند برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دیگر به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند. 

وی با بیان اینک هاز سال ۱۳۸۴ که پرداخت وام کم‌بهره ساخت مسکن روستایی آغاز شده در گیلان حدود ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر وام دریافت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ نفر صاحب خانه شده و مابقی در حال تکمیل منازل خود هستند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول