اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

درمان سرما خوردگی با تنبل‌های پرخاصیت

یک متخصص طب سنتی گفت: کدوتنبل عنوان یک داروی ضدسرفه قوی شناخته می‌شود و با خواص ضدالتهابی‌اش معجزه می‌کند.

درمان سرما خوردگی با تنبل‌های پرخاصیت

دکتر محمد عسکرفراشاه، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که تفاوت زیادی بین خواص کدوحلوایی و کدوتنبل وجود ندارد اظهار کرد: کدوتنبل علاوه بر تمام فوایدش، می‌تواند در پیشگیری و البته درمان سرماخوردگی موثر باشد.

وی افزود: کدو تنبل شامل انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین آ، ای و سی، موادمعدنی و آنتی اکسیدان هاست و با افزایش تعداد گلبول‌های سفید به عنوان یک قرص طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا عمل می کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که مصرف کدو تنبل حتی برای کودکان نیز توصیه می‌شود تصریح کرد: کدوتنبل یا کدو حلوایی با تاثیری که روی نرم کردن گلو و خروج ترشحات دارد به عنوان یک داروی ضدسرفه قوی شناخته می‌شود و با خواص ضدالتهابی‌اش معجزه می‌کند.

دکتر عسکر فراشاه با بیان این‌که کدوتنبل را می‌توان بصورت خام یا بخارپز میل کرد خاطرنشان کرد: نباید مدت طبخ آن را طولانی کرد، زیرا ممکن است خواص آن از دست برود، همچنین می‌توانید از آن در تهیه‌ی یک سوپ عالی در کنار سایر مواد غذایی بهره بگیرید تا خاصیت درمانی آن بیشتر شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول