اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود قانونی به مردم کردستان برسد

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: بیش از نیمی از طلای کشور در کردستان تولید می‌شود و این موضوع یک ظرفیت‌ شایانی برای کمک به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است و منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود و مقررات قانونی به مردم استان نیز برسد.

منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود قانونی به مردم کردستان برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ۵۰ درصد از طلای کشور در استان کردستان تولید می‌شود و باید با نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی استان بر نحوه بهره‌برداری از معدن طلای زرکوه، با هرگونه سوء استفاده احتمالی برخورد شود.

وی تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال یک نهاد نظارتی است و در حوزه‌ای مربوط به حقوق بیت‌المال از جمله منابع ملی، طبیعی و معادن ورود می‌کند و ضروری است تا دستگاه‌های اجرایی استان نیز با دغدغه‌مندی بیشتری نسبت به مواهب الهی بسیار ارزشمندی که استان از آن بهره‌مند است، صیانت کنند.

حسینی افزود: بیش از نیمی از طلای کشور در استان کردستان تولید می‌شود و این موضوع یک ظرفیت‌ شایانی برای کمک به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است و منافع معدن طلای زرکوه قروه باید در حدود و مقررات قانونی به مردم استان نیز برسد.

رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کردستان تاکید کرد: در بحث صدور مجوز و پروانه‌های صادره و میزان ونحوه برداشت و استخراج از این معدن دستگاه‌های متولی از جمله اداره صمت باید دقت و نظارت لازم را داشته باشند.

وی افزود: اقدامات بهره‌بردار این معدن باید موشکافی شده و در این موضوع منافع و مصالح ملی و استانی تامین شود و دادستان مرکز استان بعنوان مدعی‌العموم و از باب حفظ حقوق عامه و همچنین بازرسی کل استان از جهت اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن اجرای امور با هرگونه سوءاستفاده و تخلف احتمالی برخورد نمایند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول