اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برداشت گوجه فرنگی خارج فصل در استان بوشهر شروع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از سه منطقه تنگ ارم، بوشکان و جم از توابع این استان آغاز شده است.

برداشت گوجه فرنگی خارج فصل در استان بوشهر شروع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از سه منطقه تنگ ارم، بوشکان و جم از توابع این استان آغاز شده است، پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۱۱هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت ۶۰۴ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از این میزان سطح زیر کشت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار با پیش بینی ۸۰ هزار تن مربوط به کشت پائیزه، ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار با پیش بینی ۵۱۴ هزار تن در کشت زمستانه و ۲۰۰ هکتار با پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن کشت بهاره است.

وی ادامه داد:  ۱۰۰ درصد مزارع گوجه فرنگی در استان بوشهر از طریق کشت نشایی انجام شده و آبیاری همه مزارع در این استان به شیوه روش‌های نوین آبیاری ( آبیاری تیپ) انجام می‌شود.

این مقام مسئول اعلام داشت: پیش بینی می‌شود از مجموع ۶۰۰ هزارتن محصول تولیدی، ۲۳۰ هزارتن به صورت تازه خوری، ۱۲۰ هزارتن برای مصارف صنایع تبدیلی فرآوری، تولید رب گوجه فرنگی و فرآورده های جانبی استفاده می‌شود.

توکلی تاکید کرد: انتظار می‌رود امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن محصول تولیدی گوجه فرنگی به کشورهای همسایه و مقاصد داخلی و خارجی دیگر در راستای ارز آوری صادر شود.

کبری توکلی گفت: این استان در بحث گوجه فرنگی خارج از فصل نسبت به استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان محصول پیش‌رس دارد و گوجه فرنگی آن زودتر از استان‌های دیگر برداشت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول