اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

روستاهای بدون بیکار همدان سهام‌دار می‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روستاهای بدون بیکار همدان سهام‌دار می‌شوند از تامین مواد اولیه و ایجادبازار برای خوشه‌های صنعتی خبر داد.

روستاهای بدون بیکار همدان سهام‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدرضا فاطمی‌امین عصر امروز در بازدید از خوشه صنعتی پوشاک کردآباد اظهار کرد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ اختصاص یافته که در سه نقطه استان برای تأمین زیرساخت‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای لتگاه و کردآباد شاهد فعالیت واحدهای تولیدی کوچک و متعدد هستیم افزود: اگرچه فعالیت در مقیاس کوچک ویژگی‌هایی دارد اما مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

وزیر صمت با بیان اینکه عمده مشکل واحدهای خرد در تأمین مواد اولیه و ایجاد بازار است تصریح کرد: درست است که هر واحد در یک فضای کوچک می‌تواند مستقر شود و به سرعت فعالیت خود را آغاز کند اما در تأمین مواد اولیه و قیمت آن مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکل دیگر ایجاد و دوام بازار است ادامه داد: خوشه‌سازی که در این روستا انجام شده اما کفایت نمی‌کند و اقداماتی چون زنجیره تأمین و تعاونی‌های تأمین باید در دستور کار باشد و با همکاری واحدها انجام شود.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه مجموعه کردآباد به اندازه یک واحد صنعتی نساجی بزرگ در حال تولید است خاطرنشان کرد: اما نیاز به سامان دارد و در تأمین مواد اولیه و بازار باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه در بازدید از روستای ویان و کارگاه‌های خیاطی این روستا نیز اظهار کرد: روستای کردآباد، ویان و لتگاه ظرفیت بسیار خوبی دارند چراکه به دنبال راه‌اندازی صنعت رفتند و بیکاری در این روستاها وجود ندارد به نحوی که این مهم نقطه قوت مردم این دیار به حساب می‌آید.

فاطمی‌امین با بیان اینکه وظیفه ما این است که به رشد فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی این روستاها کمک کنیم یادآور شد: همکاران ما از این روستاها بازدید کردند، ایده اولیه این است که شرکت‌هایی توسط خود اهالی تشکیل شود و مدیریت زنجیره تأمین، بازار و تأمین اولیه را بر عهده بگیرند و خود فعالان سهامدار باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول