اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مناسب‌سازی شهری از مهمترین مشکلات معلولین استان است

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: مناسب‌سازی، نصب تابلوهای شهری، استخدام معلولان و کمبود امکانات ورزشی و رفاهی از مهم‌ترین مشکلات این قشر در استان است.

مناسب‌سازی شهری از مهمترین مشکلات معلولین استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد  علی نصیری ظهر امروز در نشست استاندار چهارمحال و بختیاری با جامعه‌ معلولین گفت: مناسب‌سازی، نصب تابلوهای شهری، استخدام معلولان و کمبود امکانات ورزشی و رفاهی از مهمترین مشکلات این قشر در استان است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه۳۲ هزار معلول در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند،  ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مسکن، اشتغال و مستمری هیچ مددجویی در صف انتظار قرار ندارد.

وی افزود: پیگیر فضای ورزشی و پارک ویژه‌ی معلولین با همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم اما در خصوص نصب تابلوهای سطح شهر مشکل داریم.

نصیری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه‌ی آموزش و پیشگری، عنوان کرد: دستگاه صدور کارت خریداری شده و کارت ویژه به معلولین داده خواهدشد.

در ادامه این نشست تعدادی از اعضای جامعه‌ی معلولان به بیان مطالبات خود پرداختند.

فرسوده بودن ساختمان جامعه، کمبود امکانات و فضای ورزشی، مناسب‌سازی‌های شهری برای عبور و مرور معلولین، عدم اجرای قانون استخدام سه درصد معلولین در دستگاه‌ها، عدم همکاری آژانس‌ها برای حمل و نقل معلولین از مهمترین گلایه‌های این قشر در این نشست بود.

همچنین طبق قانون، شبکه جهان‌بین چهارمحال و بختیاری باید به صورت هفتگی در ساعات مشخصی به مشکلات، برنامه‌ها و توانمندی‌های حوزه‌ معلولان بپردازد و در این زمینه فرهنگ‌سازی کند که این موضوع نیز از سوی صداوسیمای استان انجام نمی‌شود.

پایان پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول