اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

فارس من| مالیات ازدلال‌های خودرو و مسکن بگیرید

برخی مخاطبان فارس خواستار مالیات ستانی از دلالی مسکن،‌ خودرو و ارز و سکه شدند.

فارس من| مالیات  ازدلال‌های خودرو و مسکن بگیرید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان فارس من، خواستار مالیات ستانی از دلالی مسکن،‌ خودرو و ارز و سکه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: «حدود ۱۴ سال است که دلالان خودرو و مسکن، رفاه مردم را به گروگان گرفته‌ و با سودجویی و خرید‌های بیش از حد و هماهنگی با یکدیگر، قیمت‌های مسکن و خودرو را نجومی کرده‌اند؛ و باعث فشار به قشر متوسط و ضعیف جامعه شده‌اند. با گذاشتن مالیات بر عایدی خودرو و مسکن، دست این دلالان را از رفاه مردم کوتاه کنید تا با مالیات دادن، این بازار برای سرمایه‌گذاری جذاب نباشد و فقط مصرف کننده از این بازار استفاده کند.»

خبرنگار فارس با یک مقام آگاه در سازمان مالیاتی تماس گرفت که وی گفت: اقتصاد ما از دلالی رنج می‌برد،‌ دلالان بدون زحمت سود بادآورده از دلالی سکه،‌ارزی،‌مسکن و خودرو به جیب می‌زنند و انگیزه تولید با دلالی از بین رفته است.

وی این را هم گفت: نمایندگان مجلس طرحی برای مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) و طرح مالیات بر مجموع درآمد (PIT) با هماهنگی دولت تهیه کرده و در کمیسیون اقتصادی مجلس هم به تصویب رسانده‌اند و منتظر نوبت بررسی در صحن مجلس قرار دارد.

اگر طرح مالیات بر مجموع درآمد یا مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود، بسیاری از فعالیت‌های دلالی از صرفه می‌افتند و بر عکس فعالیت واقعی تولید سودآور تر می‌شود.

از طرفی یکی از شگردهای دلالان ارز و مسکن،‌ فعالیت سودجویانه با کارت ملی و حساب بانکی افراد کم درآمد و نا آگاه است،‌ البته مردم باید نسبت به عواقب کارت اجاره‌ای یا حساب اجاره‌ای آگاه شوند ، چون مالیات تراکنش‌ها و درآمدها به صاحب حساب و نه به دلال تعلق می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول