اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دشمن به دنبال نزاع‌های قومی و مذهبی است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: دشمن به دنبال نزاع‌های قومی و مذهبی است و همه ما باید به این توطئه توجه داشته و با کمال قاطعیت، شهامت، عقلانیت و حکمت و با کسب همه آمادگی‌های سخت و نرم از مبانی دینی، انقلابی و مذهبی خود دفاع کنیم.

دشمن به دنبال نزاع‌های قومی و مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله محامی امروز در بخش از خطبه های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان اظهار کرد:  ابتدا از مقاومت و بصیرت مردم عزیز ایران و به خصوص مردم شریف استان سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنم، مردم با بصیرت تمام و با رشادت کامل در همه عرصه‌های اسلام وانقلاب حضوری پر شور داشتند و یک نمونه آن راهپیمایی ۱۳ آبان بود که مردم و به خصوص جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان با شور و نشاط حضور داشند که از همه قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: آمریکا از گذشته دور و قبل انقلاب دشمنی خود با ایران را شروع کرد به گونه‌ای که بعد از پیروزی انقلاب نیز با طراحی فتنه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی همچنان این دشمنی خود را ادامه داده و در عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طبق تعبیر مقام‌ معظم رهبری یک جنگ ترکیبی را آغار کرده اند و ادامه می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: نمونه آخر آن اغتشاشاتی است که در ایران رخ داد و به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن با جمع‌آوری همه امکانات و به صحنه آوردن همه نیروها و تجربیات به دنبال این بودند تا شوکت و عظمت ایران را شکسته و بلایی که سر سوریه آوردند به سر ایران هم بیاورند تا ایران از پیشرفت بازمانده و به خود مشغول شود و جبهه مقاومت را تضعیف کنند و می‌خواهند با ضربه زدن به ایران عظمت اسلام را خدشه دار و جبهه مقاومت را تضعیف کند و این نقشه آمریکاست.

وی گفت: صلابت و بصیرت مردم ما این بود که با این توطئه هم به خوبی مقابله کردند، مشکلات مردم وجود دارد و اعتراضات مردمی هم  هست اما با همه این حرف‌ها حق را از باطل تشخیص می‌دهند و می‌دانند که این دایه‌های مهربان‌تر از مادر دل برای ایران و ایرانی نسوزانده  و به دنبال اهداف خود یعنی خاری و ذلت ما هستند و به لطف الهی و حمایت مردم این خیال خام را با خود به گور خواهند برد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: نقشه دشمن مشخص است اما وظیفه ما چیست اینکه هم خودمان ثابت و استوار با شناخت دشمن و توطئه هایش در راه یاری اسلام و انقلاب استوار و ثابت قدم بمانیم و راه درست را تشخیص دهیم، حساب اعتراض را از آشوبگری و اغتشاش جدا دانسته، انتقاد را با معارضه تفکیک و در زمین دشمن بازی نکنیم و هم خودمان این شعور انقلابی را داشته و هم این فهم و شعور را به نسل‌های آینده، فرزندان، دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان و کسانی که دوران خفقان شاه را ندیده‌اند منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: باید وضعیت کنونی کشورهایی که در برابر آمریکا و اسرائیل تسلیم شده‌اند را دیده و با پیشرفت های خود مقایسه کنیم و به نسل‌های جدید نیز بشناسانیم تا با همین بصیرت کاملی که تاکنون پای انقلاب بوده‌اند همچنان بمانند و البته مسئولیت ما منحصر به فرزندانمان نمی شود و نسبت به همه جامعه مسئولیت داریم و همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ عمومی جامعه با ارزش‌های اسلام همراه باشد و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر جامعه حکم فرما اشد تا جامعه رو به سعادت برود.

وی عنوان داشت: باید دشمن را به خوبی شناخته و به یاران بشناسانیم که این بصیرت را مردم ما دارند و انواع دشمن های دشمن را مشاهده کرده‌اندو شعار همیشگی ما تا وقتی آمریکا خوی استکباری خود را دارد و دست از دشمنی بر نداشته و دستش در خون جوانان آغشته است همواره فریاد ما و جبهه مقاومت مرگ بر آمریکاست.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: در استان ما نیز دشمن به دنبال نزاع‌های قومی و مذهبی است و همه ما باید به این توطئه توجه داشته و با کمال قاطعیت، شهامت، عقلانیت و حکمت و با کسب همه آمادگی‌های سخت و نرم از مبانی دینی، انقلابی و مذهبی خود دفاع کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: در این زمینه شهدای زیای داریم و شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی که شب گذشته به دست کور دلان ترور شد یک نمونه بارز است و ما میراث دار خط سرخ شهادت از ائمه اطهار(ع) هستیم و به این میراث‌دای افتخار می‌کنیم و با کمال افتخار با شهدا یمان می‌بندیم تا راهشان را با قوت ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: شهید شهرکی از روحانیون فعالی بود که از ایشان جهت نقش آفریده در حوزه‌های علمیه سفیران هدایت و امام صادق(ع) شهر زاهدان دعوت به کار کردیم و ایشان یک طلبه فاضل، نمونه و فعال در عرصه‌های مختلف بود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی در انجام خدمات اجتماعی و رسیدگی به مردم فعال بود به گونه‌ای که در دوران کرونا و قبل آن به دنبال کمک بوده و در فعالیت‌های اجتماعی پیشتاز بود و حتی جوانان زیادی را در مسجد گرد هم آورده و به دنبال شغل آفرینی برای آن‌ها بود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول