اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دشمنی آمریکا با ملت ایران تمامی ندارد

یک استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ایران با هیچ کشوری مخاصمه نداشته و این آمریکا بود که دشمنی را علیه ملت ما شروع کرده است گفت: اینکه برخی می‌گویند اگر دست دوستی با آمریکا می‌دادیم مشکلات حل می‌شد یک استدلال غلط است.

دشمنی آمریکا با ملت ایران تمامی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین ظهر امروز در جمع راهپیمایان یوم‌الله ۱۳ آبان با گریزی بر چگونگی تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام اظهار کرد: این رویداد تاریخی ۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد.

وی با اشاره به دستگیری ۵۹ نفر پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان و اسارت آنها در ایران به مدت ۴۵۰ روز افزود: آمریکایی‌ها در عملیاتی به نام «پنجه عقاب»‌ برای آزادسازی گروگان‌ها از طریق طبس اقدام کردند که عملیات آن‌ها به تعبیر امام راحل با امداد غیبی خداوند متعال ناکام ماند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به چهار شرط برای تحویل گروگان‌ها از سوی مجلس بیان کرد: این چهار شرط شامل عدم دخالت آمریکا در امور ایران، رفع انسداد دارایی‌های ایران، ختم دعوا علیه ایران و بازگرداندن اموال و خانواده شاه به کشور از سوی آمریکا اتفاق نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه ایران با هیچ کشوری مخاصمه نداشته و این آمریکا بود که دشمنی را علیه ملت ما شروع کرده است افزود: اینکه برخی می‌گویند اگر آن روز دست دوستی با آمریکا می‌دادیم مشکلات حل می‌شد یک استدلال غلط است.

حسینی‌یمین با اشاره به اینکه پیش‌شرط آمریکا برای عادی‌سازی روابط طی این ۴۳ سال این است که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد گفت: این در حالی است که طبق چهار قانون بین‌الملل که یکی از آنها سرزمین است اسرائیل به دلیل نداشتن سرزمین رسمیت ندارد، ضمن اینکه همواره عملکرد آن ضد دین و ضد حقوق بشر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این سخن که گفته می‌شود فلسطینی‌ها سرزمین خود را به اسرائیل فروختند غلط است ادامه داد: اسرائیل به زور ۹۲ درصد از سرزمین فلسطینی‌ها را غصب کرده و تنها هشت درصد از آن در دست این ملت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مشکل اصلی استکبار با ایران اسلامی با کشور مسئله حجاب و هسته‌ای و... نیست بلکه از بین بردن دین اسلام است تصریح کرد: ایران کشوری شیعه و اسلامی است و به طور حتم آمریکا هیچ وقت با اسلام و تشیع ما کنار نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ما هیچ گاه بر سر اصول و دین مذاکره نمی‌کنیم پس رابطه ما به آمریکا اصلا و ابدا شدنی نیست گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمن دین مبین اسلام را از ما بگیرد و تا آخرین قطره خون از آن محافظت خواهیم کرد.

گفتنی است مردم شهرستان تویسرکان با راهپیمایی از میدان شهید فرشید تا مصلی نماز جمعه یوم الله ۱۳ آبان را گرامی داشتند. لازم به ذکر است در شهرهای سرکان و فرسفج نیز راهپیمایی پرشور روز استکبارستیزی برگزار شد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول