اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تهران» میزبان کنفرانس سی‌اُمین سال برقراری روابط دیپلماتیک تاجیکستان و ایران

وزارت امور خارجه تاجیکستان از برگزاری کنفرانسی به مناسبت سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

«تهران» میزبان کنفرانس سی‌اُمین سال برقراری روابط دیپلماتیک تاجیکستان و  ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به ابتکار سفارت تاجیکستان در ایران و با همکاری موسسه مطالعات بین المللی شهر تهران کنفرانسی با موضوع «سی سال روابط بین تاجیکستان و ایران و چشم‌انداز آن» برگزار شد.

این مراسم با حضور چهره‌های علمی و فرهنگی، نمایندگان وزارت امور خارجه ایران و رسانه‌های داخلی و تاجیکان مقیم جمهوری اسلامی، برپا شد.

در جریان این کنفرانس «نظام‌الدین زاهدی»، سفیر تاجیکستان در ایران، «خیرالدین عثمان‌زاده» مدیر مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان، «عابد اکبری» مدیر موسسه مطالعات بین المللی شهر تهران، «علیرضا دلخوش» مدیرکل مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ها وزارت امور خارجه ایران، «نادر کریمیان سردشتی» محقق معروف تاریخ و فرهنگ تاجیکستان، شرکت و سخنرانی کردند.

طی این کنفرانس وضعیت و دورنمای روابط بین تاجیکستان و ایران در 30 سال گذشته بررسی و پیشنهاداتی در مورد راه‌های تقویت همکاری متقابل سودمند بین دو کشور دوست، تبیین شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس‌های مناظر طبیعی، فرهنگی و تاریخی تاجیکستان به منظور نمایش ظرفیت‌های گردشگری این کشور، برگزار شد.

در چارچوب این نمایشگاه همچنین کتاب‌های رئیس جمهور تاجیکستان و آثار نویسندگان، شاعران و دانشمندان تاجیک به زبان‌های فارسی و انگلیسی به نمایش گذاشته شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول