اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سیدصالحی: نباید توقع از تیم ملی در جام جهانی غیر منطقی باشد/ کی‌روش اتفاقات رو به جلویی را رقم زده

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: نباید از تیم ملی در جام جهانی توقع غیرمنطقی داشته باشیم.

سیدصالحی: نباید توقع از تیم ملی در جام جهانی غیر منطقی باشد/ کی‌روش اتفاقات رو به جلویی را رقم زده

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله 16 روز تا جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: کی‌روش در شرایطی به ایران بازگشت که پیش از این چندین سال در فوتبال ما تجربه به دست آورده و شاکله اصلی تیم ملی را هم لژیونرهایی تشکیل می‌دادند که با خودش کار کرده‌ بودند. او و بازیکنان شناخت خوبی از همدیگر دارند.

وی افزود: پس از بازی‌های دوستانه‌ای که در اتریش با سنگال و اروگوئه انجام دادیم، کادرفنی تیم ملی برنامه‌های خوبی را برای بازیکنان داخلی اجرا کرد. پس از هر هفته لیگ برتر، نفرات لیگ برتری به کمپ تیم ملی رفته و زیرنظر کی‌روش و دستیارانش ریکاوری مناسبی انجام دادند. گروه کی‌روش نظارت خوبی روی آنها داشت و برخی دستیاران وی نیز با حضور در کشورها، لژیونرهای کشورمان را به دقت رصد کردند.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان افزود: اتفاقاتی که اکنون در تیم ملی می‌افتد، رو به جلو  است. با اینکه کی‌روش زمان کافی نداشت اما در مجموع شرایط مثبتی برای تیم ملی ایجاد کرد. امیدوارم تا آغاز جام جهانی تیم ما به وحدت تاکتیکی و تفکرات مدنظر کی‌روش در بالاترین سطح برسد و بازیکنان‌مان بهترین عملکرد را در قطر داشته باشند.

سیدصالحی در خصوص تأثیر دیدارهای تدارکاتی پیش‌رو مقابل نیکاراگوئه و تونس در آماده‌سازی تیم ملی توضیح داد: هر چه تیم ملی بازی‌های دوستانه بیشتری داشته باشد، به هدف تاکتیکی و برنامه‌های کی‌روش نزدیک‌تر خواهد شد. دست کادرفنی هم برای چیدمان بازیکنان طبق تفکراتی که دارند، بیشتر باز می‌شود. هر دو مسابقه برای تیم ملی خوب است و امیدوارم بازیکنان ما پس از حضور در دیدار با نیکاراگوئه و تونس، با آمادگی کامل بدنی و فکری وارد جام جهانی شوند.

وی در مورد افزایش توقعات برای صعود تیم ملی با توجه به نتایج اخیر حریفان، خاطرنشان کرد: شرایط جام جهانی با هر تورنمنت دیگری متفاوت است. انگلیس بدون باخت به جام جهانی صعود کرد اما در لیگ ملت‌ها نتایج خوبی نگرفت و حتی به سطح دوم سقوط کرد. آمریکا هم در بازیهای اخیر دوستانه نتایج خوبی نگرفته اما نمی‌توانیم به این موضوع بسنده کرده و بگوییم آنها در جام جهانی شرایط خوبی نخواهند داشت زیرا شرایط این رقابت‌ها با بازی‌های دوستانه، لیگ ملت‌ها، مقدماتی جام جهانی و... خیلی فرق دارد.

بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد: در لیگ ملت‌ها دیدم گرت ساوت گیت بیشتر به دنبال دعوت نفرات جدیدتر به تیم ملی انگلیس بود تا ترکیب بهتری را برای جام جهانی به دست آورد. شک نکنید همه حریف‌های ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به این دلیل توقع از تیم ما بالا است که لژیونرهای ما در کشورهای دیگر عملکرد خوبی داشته‌اند اما نباید توقع‌مان نامناسب باشد. ایران از لحاظ سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و برگزاری اردوها توان تقابل با آمریکا، انگلیس و ولز را ندارد. فقط باید صبر کنیم تا بازی‌ها شروع شود. سپس می‌توان دید تیم با چه تفکر و روحیه‌ای به زمین می‌رود.

سیدصالحی در خصوص اینکه با این تفاسیر توقعات نابجا استرس را روی تیم زیاد خواهد کرد ، گفت: صددرصد. باید بازیکنان ما بهترین عملکرد را درجام جهانی نشان بدهند. اگر توانستند از گروهشان صعود کنند افتخارآمیز است اما اگر این اتفاق نیفتد، نمی‌توانیم توقع زیادی داشته باشیم زیرا اردوها و امکاناتی که دراختیارشان بود و شرایطی که ما داریم قابل قیاس با همگروه‌های تیم ملی در جام جهانی نیست. بچه‌های ایران از قدیم الایام مرد روزهای سخت بودند و همیشه در روزهای دشوار کارهای بزرگی انجام دادند. می‌توانیم به ارائه یک عملکرد درخشان امیدوار باشیم اما باید منطقی نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: سطح فوتبال ما از جهات بسیاری پائین‌تر از کشورهای دیگر است. باید توقع بجا و منطقی از تیم ملی داشته باشیم. این موضوع نیز به عملکرد رسانه‌ها باز می‌گردد. آنها نباید مطالب و مصاحبه‌هایی منتشر کنند که مردم فکر کنند همگروه‌های ایران در جام جهانی تیم‌های بسیار ضعیفی هستند زیرا در غیر این صورت سطح توقع مردم بی‌دلیل بالا خواهد رفت. باید بدانیم انگلیس بهترین لیگ فوتبال جهان را دراختیار دارد. بسیاری از بازیکنان آمریکا و ولز نیز در تیم‌های سطح اول اروپا بازی می‌کنند. می‌توانیم صعود کنیم به این شرط که تمرکز و سطح تاکتیکی تیم ملی در اوج باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول