اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین: تحولات شبه جزیره کره را از نزدیک دنبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به رصد دقیق تحولات منطقه از کره شمالی و جنوبی خواست تا با رایزنی مشکلات موجود را حل کنند.

چین: تحولات شبه جزیره کره را از نزدیک دنبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در واکنش به تشدید تنش تازه در منطقه گفت که پکن از نزدیک تحولات شبه جزیره کره را زیر نظر دارد.

به گزارش وبگاه «گلوبال تایمز» «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی ضمن پرداختن به مسائل روز چین، درباره آخرین تحولات شبه جزیره کره گفت که پکن  تحولات منطقه به ویژه تنش بین پیونگ یانگ با آمریکا و کره جنوبی را رصد می‌کند.

وی اظهار داشت که حفظ صلح و ثبات و رفع نگرانی‌ها از طریق گفت‌وگو و رایزنی به نفع منافع منطقه است.

این دیپلمات چینی گفت: «امیدواریم طرف‌های مربوط  به مسیر حل مشکلات شبه جزیره  از طریق سیاسی پایبند باشند، با یکدیگر دیدار و از تشدید اوضاع جلوگیری کنند.»

«لو چائو» کارشناس مسائل شبه جزیره کره در «آکادمی علوم اجتماعی لیائونینگ» درباره تشدید تنش در منطقه گفت، پرتاب موشک‌ها در پاسخ به تلاش مشترک بازدارندگی کره جنوبی و آمریکاست.

وی گفت، تجربه گذشته نشان داده که افزایش بازدارندگی نظامی علیه کره شمالی تنها واکنش سخت‌تر پیونگ یانگ را برانگیخته، تنش‌ها را در شبه جزیره کره افزایش می‌دهد و حتی ممکن است پیونگ یانگ را برای سرعت بخشیدن به توسعه سلاح‌های اتمی تشویق کند.

این کارشناس چینی افزود:«هم سئول و هم پیونگ یانگ باید آرامش خود را حفظ کنند و خویشتنداری کنند و تلاش کنند تا اوضاع متشنج را از طریق گفت‌وگوی مسالمت آمیز حل کنند.»

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که کره شمالی علاوه بر ۱۷ موشک قبلی، ۶ موشک دیگر نیز از ابتدای امروز شلیک کرده است.

کره شمالی روز سه شنبه  آمریکا و کره جنوبی را تهدید و اعلام کرد که ممکن است نیروهای مسلح کره شمالی ماموریت راهبردی خود را انجام دهند.  کره شمالی تهدید کرد که در صورت تداوم رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی، این دو کشور ترسناک‌ترین تاوان تاریخ را پرداخت خواهند کرد (جزئیات بیشتر)

 

«دا ژیگانگ» مدیر موسسه «مطالعات شمال شرق آسیا» در آکادمی علوم اجتماعی نیز گفت که وضعیت در شبه جزیره کره و حتی در شمال شرق آسیا ممکن است در آینده متشنج‌تر شود.

وی گفت، این چیزی است که ایالات متحده می‌خواهد و به شدت برای آن تلاش می‌کند تا اطراف چین را به انبار باروت تبدیل کند.

این گزارش حاکیست، کره شمالی رزمایش هوایی مشترک بزرگ آمریکا و کره جنوبی را محکوم کرده و متعهد شده که تمام تدابیرلازم را برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود برابر تهدیدات نظامی خارجی اتخاذ کند.

این رزمایش که از دوشنبه تا جمعه ادامه دارد، اولین رزمایش بین کره جنوبی و آمریکاست که جنگنده‌های«اف-۳۵» آمریکا در آن حاضر هستند. حدود ۲۴۰ هواپیمای جنگی در این رزمایش حاضر هستند.

«ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد پیشتر گفته بود که تنش در شبه جزیره کره عمدتا توسط آمریکا ایجاد می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول