اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۱۵ کارگاه ساختمانی در خراسان‌شمالی به دلیل ناایمن بودن محل کار پلمپ شدند

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه، ۱۵ کارگاه ساختمانی در استان به دلیل تخطی از قانون و ناایمن بودن محل کار با حکم قضایی پلمپ شدند.

۱۵ کارگاه ساختمانی در خراسان‌شمالی به دلیل ناایمن بودن محل کار پلمپ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز مهدی اسلام خواه، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه، ۱۵ کارگاه ساختمانی در استان به دلیل تخطی از قانون و ناایمن بودن محل کار و بی‌توجهی به تذکرات مکرر اداره بازرسی با حکم قضایی پلمپ و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع بازرسان کار اداره کل، بررسی مداوم از کارگاه‌های ساختمانی را در دستور کار خود دارند و در این خصوص پس از ابلاغ رفع نقص به کارفرما‌های موصوف و بی‌توجهی از طرف ایشان نسبت به پلمپ و معرفی به مراجع قضایی اقدام می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: به استناد تبصره یک ماده ۱۰۵ قانون کار هرگاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار احتمال وقوع حادثه و بروز خطر در کارگاه مشاهده شود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسب مورد گزارش بازرس مزبور از دادسرای عمومی مـــــحل و در صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگــاه عمـومی محل تقاضا خواهند کرد فوراً قــرار تعطیل و مهر تمام یا قسمتی از کارگاه را صادر کنند.

اسلام خواه بیان داشت: علاوه بر این، طی بازرسی‌های انجام‌شده ۲۹ کارفرمای متخلف از قوانین و مقررات در خصوص پرداخت حداقل دستمزد قانونی و مزایای کارگر و عدم رعایت آیین‌نامه‌های ایمنی به دادگاه‌های صالحه جهت الزام به رعایت قوانین و مقررات و ایمن‌سازی محیط کار معرفی‌شده‌اند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول