اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چاه‌های مجاز کنتورهای هوشمند نصب کنند

استاندار همدان با بیان اینکه چاه‌های مجاز کنتورهای هوشمند نصب کنند گفت: کشاورزان باید محصولات کم‌آب‌بر کشت کرده و توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

چاه‌های مجاز کنتورهای هوشمند نصب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های موجود، وارد سومین سال خشکسالی شدیم که بیش از ۸۰ درصد از کشور را نیز در بر گرفته است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در شرایط کنونی در زمینه مصرف آب خانگی، روش‌های درست و صحیح را به کار بگیریم گفت: الگوی مصرف در مصارف خانگی، کشاورزی و صنایع، باید به طور جد در دستور‌ کار قرار گیرد.

استاندار همدان بیان کرد: ۸۰ درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود؛ بنابراین اگر شیوه‌های صحیح مصرف آب را رعایت نکنیم، در آینده منابع آب به پایان خواهد رسید.

وی تأکید کرد: به منظور کاهش مصرف آب، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال، کشاورزان باید محصولات کم‌آب‌بر کشت کرده و توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار جدی قرار دهند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه میزان برداشت از آب، باید کنترل شود اظهار کرد: چاه‌های مجاز کنتورهای هوشمند نصب کنند و چاه‌های غیر مجاز نیز مسدود شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، هزینه‌های سنگین انتقال آب بین حوزه‌ای و تصفیه و سپس توزیع آن در شبکه شهری، ضرورت دارد شهروندان، اصلاح الگو مصرف را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول