اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بوشهر: «ته‌لنجی» باید در دستور کار قرار بگیرد

امام جمعه بوشهر همکاری سازمان صمت در ایجاد بازار بزرگ بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: موضوع کالای همراه ملوان و ته لنجی یکی از موارد مهمی است که فراهم شدن رونق این فعالیت باید در دستور کار قرار بگیرد.

امام‌جمعه بوشهر: «ته‌لنجی» باید در دستور کار قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره اتاق اصناف مرکز استان بوشهر با بیان اینکه بازار بوشهر از دیرباز از جایگاه مهمی در خاورمیانه برخوردار بوده است، اظهار داشت: بوشهر در گذشته در عرصه تجارت دریایی، صادرات و واردات در مسیر دریایی خلیج‌فارس به‌عنوان دروازه اقتصادی ایران تلقی می‌شد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر، حوزه فعالیت استان بوشهر را اقتصاد دریایی دانست و افزود: ذهنیت مردم بوشهر همیشه در عرصه تجارت و حوزه اقتصاد دریایی بوده که در این عرصه از ظرفیت بالایی برخوردار است. بازاریان بوشهر از دیرباز در عرصه تدین، دینداری و مردم‌داری مطرح بودند و تمامی امور مساجد با بازار مرتبط بود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فعالیت تجارت در بوشهر دچار رکود در حوزه صادرات و واردات شده بود، ادامه داد: با تقویت بنادر دیگر در کشور، زمینه رکود فعالیت تجاری در بوشهر فراهم شد، ولی بعد از انقلاب اسلامی کار‌ها و فعالیت‌های خوبی انجام شده که سبب رونق تجارت در استان بوشهر شده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: ظرفیت‌های مهمی در عرصه تجارت و بنادر برای رونق استان وجود دارد، که باید با طراحی برنامه‌های لازم زمینه استفاده از این توانمندی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت کالا و خدمات در بازار بوشهر بیشتر از دیگر نقاط است، تصریح کرد: باید تدابیر لازم در ارزان سازی قیمت کالا و خدمات در بازار بوشهر اتخاذ شود و نیز بازار‌های بزرگ در شهر بوشهر ایجاد شود که قابل دسترسی برای همه مردم بوشهر، تجار و بازرگانان باشد.

امام جمعه بوشهر همکاری سازمان صمت در ایجاد بازار بزرگ بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: موضوع کالای همراه ملوان و ته لنجی یکی از موارد مهمی است که فراهم شدن رونق این فعالیت باید در دستور کار قرار بگیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه افراد زیادی در استان بوشهر از طریق کالای ته لنجی معاش و کسب و کار می‌کنند، ادامه داد: باید تدبیری اندیشیده شود تا مشکل کالای ته لنجی برای رونق بازار بوشهر حل و مطالبات مردم محقق شود.

صفایی با اشاره به اینکه نبود کیفیت و گرانی کالا از گلایه‌های مردم است، گفت: در این مهم مشکل بازاریان نیستند، بلکه سیاست‌های حاکم بر بازار است از سوی دیگر وضعیت فیزیکی و ساختمانی بازار بوشهر باید تقویت و بهسازی شود.

امام جمعه بوشهر نقش بانک‌ها در حمایت از بازاریان را مهم دانست و افزود: در گذشته بانک‌ها به‌عنوان پشتوانه بازار محسوب می‌شدند، ولی اکنون بانک‌ها در بازار مشارکت دارند که باید این رویکرد به حالت قبلی و در حمایت از بازار برگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول