اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

قرار گرفتن حوزه پزشکی در رتبه‌های برتر دنیا به برکت انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در ابتدای انقلاب واردکننده پزشک از کشورهای پاکستان و بنگلادش بودیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی در رتبه‌های برتر دنیا هستیم.

قرار گرفتن حوزه پزشکی در رتبه‌های برتر دنیا به برکت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی اظهار کرد: دانش آموزان در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی به کمک رزمندگان اسلام آمدند و در راه مبارزه با استکبار و ظلم جان خود را فدای انقلاب کردند.

وی افزود: دانش آموزان از جمله شهید حسین فهمیده در زمان جنگ هوشیارانه با کمک به رزمندگان اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن در دستان دشمن بماند، امروز هم مردم با بصیرت با حضور خود در صحنه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اساتید دانشگاهی و معلمان باید حوادث قبل و بعد از انقلاب را به‌درستی برای دانش آموزان و دانشجویان تحلیل و تبیین کنند چراکه نقش مهمی در این مسیر دارند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار طلبه ایرانی و ۳۰ هزار طلبه خارجی در حوزه‌های علمیه قم در حال تحصیل هستند بیان کرد: در حوزه‌های علمیه استان مرکزی سه هزار و ۵۰۰ نفر طلاب دانش‌آموخته و در حال تحصیل وجود دارد، در سال جاری نیز ۱۸۰ طلبه دختر و ۱۲۰ طلبه پسر در حوزه‌های علمیه استان پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باسواد بودند و بیشترشان مدرک دیپلم داشتند، اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز ۹۷ درصد جمعیت کشور باسواد هستند و اکثریت مدارک تحصیلی عالیه دارند، بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی و چهار تا پنج میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب واردکننده پزشک از کشورهای پاکستان و بنگلادش بودیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی در رتبه‌های بالای دنیا هستیم؛ وجود فقط ۱۳۰۰ جراح مغز و اعصاب گواه بر این ادعاست.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: بیمارستان خوانساری اراک به دستگاه‌های تشخیص سرطان مجهز شد که ارزش آن بیش از ۳.۵ میلیون یورو است با این دستگاه امکان تشخیص و درمان غده سرطانی بدون جراحی امکان‌پذیر است.

وی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های زیادی در صنایع و ارزآوری برای کشور دارد؛ یک‌چهارم بنزین باکیفیت کشور در پالایشگاه شازند تولید و توزیع می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول