اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش ۵۳ درصدی ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از افزایش ۵۳ درصدی ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان خراسان شمالی خبر داد.

افزایش ۵۳ درصدی ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: کمیته امداد استان در نیمه نخست پارسال ۹۴۸ مورد خدمت حقوقی به ۱۲۵ نفر از مددجویان ارائه کرده است که امسال افزایش ۵۳ درصدی ارائه خدمات نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی گفت: از ابتدای امسال کمیته امداد یک‌هزار و ۴۵۸ مورد خدمات حقوقی رایگان به ۳۰۰ نفر از مددجویان ارائه کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی افزود: این خدمات شامل ۱۲۳ مورد تنظیم دادخواست، ۲۲ مورد تنظیم شکوائیه، ۱۳۶ مورد تنظیم لایحه دفاعیه،۷۰ مورد معرفی به دفتر الکترونیک قضایی و مابقی خدمات میز خدمت است.

الهی راد بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس اساسنامه ابلاغی مقام معظم رهبری اقدام به ارایه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان تحت پوشش این کمیته کرده و زمینه‌سازی موثری نیز جهت ارایه این خدمات انجام شده است.

وی ادامه داد: بخشی از مباحث توسط مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده و معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی، هماهنگی با مراکز ارایه‌دهنده خدمات حقوقی از جمله قوه قضاییه کشور، مراکز مستقل این حوزه، کانون وکلای دادگستری و مراکز وکلای قوه قضاییه را به دنبال داشته است.

این مقام مسئول عنوان کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا روند پیگیری و حل مسئله به‌ صورت قانونی و حقوقی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی افزود: اکنون ۲۰ وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری دارند که در طی سال به مددجویان خدمت می‌کنند و این وکلا علاوه بر پاسخگویی به مددجویان، پرونده‌های قضایی آن‌ها را پذیرفته و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول