اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| کمتر شدن مشکلات دارویی از هفته آینده/ تجویز بی‌رویه علت کمبود مقطعی آنتی‌بیوتیک‌ها

مدیر نظارت بر امور دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با گلایه از توزیع غیرمنصفانه سرم در استان، گفت: توزیع سرم براساس جمعیت شهرستان و همچنین امکانات درمانی هر شهرستان است.

فارس من| کمتر شدن مشکلات دارویی از هفته آینده/ تجویز بی‌رویه علت کمبود مقطعی آنتی‌بیوتیک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای « سهمیه‌بندی سرم در شهرستان‌ها منصفانه نیست » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ به علت عدم وجود سرم در شهرستان، فضای رانت و احتکار دارو فراهم شده که در این شرایط حساس این مسأله مردم را عصبانی کرده است. نظر به مشاهده عینی شهروندان در شهرستان بابل سرم ۱۲ قندی نمکی که برای برخی بیماران حکم غذا را دارد با نسخه هم در خارج بیمارستان پیدا نمی‌شود و اگر هم باشد با دو تا ده برابر قیمت است.

بسیاری از افراد این روزها بر امواج مختلف سوار شده و زمینه نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند.

نکته جالب توجه این است برخی داروخانه‌ها سرم‌ها را بین خود تقسیم و برای خودشان سهمیه در نظر گرفته و آن را به صورت آزاد به فروش می رسانند. با مشارکت در این پویش به بررسی و رسیدگی هر چه سریع‌تر به این مورد کمک کنید.

مجید یوسفی مدیر نظارت بر امور دارو  دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه مشکل کمبودهای دارویی در استان مشکل کشوری است، اظهار کرد: طی جلسات مختلفی که در زمینه مشکلات کمبود داروها برگزار شد قسمت عمده‌ای از مشکلات رفع شد و در کنار تولید بحث واردات نیز به حل مشکل کمک می‌کند.

وی افزود: از هفته آینده شاهد کمتر شدن مشکلات و کمبودهای دارویی در استان مازندران خواهیم بود.

مدیر نظارت بر امور دارو  دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با گلایه از توزیع غیرمنصفانه سرم در استان مازندران، بیان کرد: توزیع سرم براساس جمعیت شهرستان و همچنین امکانات درمانی هر شهرستان است.

یوسفی ادامه داد: البته پیگیری‌هایی در ارتباط با جمعیت مواج و شناور در استان مازندران صورت گرفته ولی زیر پوشش قرار نگرفته و توزیع داروها براساس جدول سهمیه‌ای در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: البته طی این مدت توانستیم بیمارستان‌ها را به‌خوبی پوشش دهیم تا بیماران با مشکلی مواجه نشوند و توانستیم بدون مشکل در بیمارستان‌ها از این مشکلات عبور کنیم.

همچنین ابراهیم صالحی‌فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کمبود آنتی بیوتیک و سِرُم یک مشکل کشوری است و روند توزیع آن به‌زودی در استان بهبود می‌یابد.

وی افزود: سهمیه‌بندی داروخانه‌های روزانه و شبانه روزی برای مدیریت این چالش در هفته‌های گذشته را دستور کار قرار دادیم و توانستیم تا حدودی این کمبود دارو و سِرُم را در استان رفع کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه تجویز بی‌رویه و غیرمنطقی و مصرف بیش از اندازه علت کمبود مقطعی آنتی‌بیوتیک کودکان و سرم‌های تزریقی در استان و کشور است، اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن پاییز و آغاز فصل سرما، احتمال افزایش بیماری آنفلونزا و ادغام آن با کووید۱۹ بیماران زمینه‌ای از جمله بیماران سرطانی تالاسمی ریوی و قلبی نسبت به ترزیق واکسن آنفلونزا اقدام کنند.

صالحی‌فر ادامه داد: نیاز کشور به واکسن آنفلوآنزا ۲.۵ میلیون دُز است که ۱.۵ میلیون دُز وارداتی و بقیه در داخل تولید شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول