اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری جشنواره ملی یاقوت سرخ در بجستان

فرماندار شهرستان بجستان از برگزاری جشنواره ملی انار در آبان ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری جشنواره ملی یاقوت سرخ در بجستان

حسن حیدری فرماندار بجستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجستان، با اشاره به استفاده از همه ظرفیت و توان شهرستان برای معرفی این محصول ارزشمند، اظهار کرد: انار بجستان سبقه تاریخی بالایی دارد و با فرهنگ و تاریخ مردم این سرزمین عجین شده است.

وی تصریح کرد : از اهداف برگزاری این جشنواره پاسداشت فرهنگ انار بعنوان میراث گذشتگان، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت، بازاریابی انار بجستان، معرفی جاذبه های گردشگری انارستان، ارتقای بهره وری آب کشاورزی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار، معرفی خواص دارویی و غذایی انار و... می باشد. 

فرماندار بجستان به برپایی نمایشگاه معرفی محصولات و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه های گوناگون و جشنواره غذاهای محلی به عنوان مهمترین برنامه های جانبی جشنواره ملی انار اشاره کرد و افزود:  در این نمایشگاه تولیدات باغی، زراعی، صنایع دستی، گردشگری و ... در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. 

حیدری تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال از حدود ۱۵ هزار هکتار باغات شهرستان بجستان، ۱۱۰۰ تن محصول مرغوب انار اعم از رقم های بجستانی و شیشه کپ برداشت شود.

وی تاکید کرد: برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان بجستان گامی در جهت معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر تاریخی و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از پتانسیل‌های بجستان در ابعاد گوناگون است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول