اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی قانونگذار ترکیه‌ با ارمنستان درباره بازگشایی مرز دو کشور

«گارو پایلان» عضو ارمنی‌تبار پارلمان ترکیه در ادامه دیدارها با مقام‌های ارمنستان در ایروان، با رئیس‌جمهور دیدار و درباره بازگشایی مرز دو کشور رایزنی کرده است.

رایزنی قانونگذار ترکیه‌ با ارمنستان درباره بازگشایی مرز دو کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رایزنی‌های آنکارا و ایروان برای عادی سازی روابط ادامه دارد، یک قانونگذار پارلمان ترکیه‌ طی روزهای اخیر به ارمنستان سفر و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرده است.

منابع رسانه‌ای از ایروان پایتخت ارمنستان خبر دادند که «گارو پایلان» عضو ارمنی‌تبار پارلمان ترکیه روز سه شنبه (امروز) با «واهاگن خاچاطوریان» رئیس‌جمهور ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش وبگاه «آرمن پرس»، دفتر ریاست جمهوری ارمنستان اعلام کرد که خاچاطوریان و پایلان درباره موضوعاتی از قبیل فرایند عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه، احتمال و چشم انداز بازگشایی مرزهای دو کشور رایزنی شد.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری ارمنستان آنها همچنین درباره مسائل مرتبط با حل منازعه قره باغ کوهستانی، استقرار صلح پایدار در منطقه و برخی دیگر از موضوعات صحبت کردند.


پاشینیان و «گارو پایلان»

 

گارو پایلان عضو ارمنی‌تبار پارلمان ترکیه در ادامه دیدارها با مقام‌های ارمنستان در ایروان، با رئیس‌جمهور دیدار و درباره بازگشایی مرز دو کشور رایزنی کرده است.

به روایت دفتر واهاگن خاچاطوریان، گارو پایلان در این دیدار از رئیس‌جمهور ارمنستان بابت استقبال از او در دفترش تشکر کرد و اعلام کرد که آمادگی دارد برای حل مسائل موجود بین دو کشور تا آنجایی که می‌تواند کمک کند.

این عضو پارلمان ترکیه در جریان سفر به ایروان، با نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رئیس پارلمان هم دیدار کرده بود. او بعد از دیدار با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان خبر داد که درباره عادی سازی روابط بین دو کشور رایزنی داشت.

اواسط مهرماه بود که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در جریان شرکت در نشست «جامعه سیاسی اروپا» به میزبانی جمهوری چک، با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرد و همچنین آنها در یک نشست سه جانبه با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هم حضور یافتند.

در ادامه روند دیدارهای اخیر مقام‌های ارشد ترکیه و ارمنستان، مولود چاووش اوغاو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا از هر زمینه‌ای برای عادی سازی روابط با ارمنستان استقبال می‌کند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول