اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تشریح وضعیت موجودی سدهای هرمزگان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با توجه به بارندگی های سال گذشته و همچنین بارندگی‌هایی که در تابستان امسال در شرق استان هرمزگان و به‌خصوص در منطقه بشاگرد رخ داد آبگیری سد جگین که در منطقه باشاگرد و جاسک قرار دارد در وضعیت مطلوبی است.

تشریح وضعیت موجودی سدهای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ظهر امروز اظهار کرد: اکنون استان هرمزگان به لحاظ ذخایر منابع آبی نسبت به سایر استان های کشور رتبه نخست را دارد و در تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت به شکل پایداری در حال تامین است.

وی افزود:  در حال حاضر در سد جگین ۹۲ درصد، سد استقلال میناب ۶۳ درصد، صد سرنی ۵۰ درصد و سد شمیل و نیان نیز ۴۴ درصد آب مورد نیاز استان را در خود ذخیره کرده اند.

عیدانی همچنین عنوان کرد: ساماندهی و لایروبی بسیاری از رودخانه‌ها استان هرمزگان و مسیل‌های عبور سیلاب در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان است و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل‌شده است و بسیاری از رودخانه‌های استان با تعیین اولویت در حال ساماندهی و لایروبی هستند به‌طوری‌که برخی از آن‌ها با پیشرفت‌های ۱۰۰ درصدی همراه بوده‌اند و تعدادی دیگر نیز مراحل کار آن با درصدهای مختلف پیشرفت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اعلام کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در بحث ساماندهی رودخانه‌های استان در حال اجرا است می‌توان به پروژه‌های ساماندهی رودخانه بر دول پارسیان به طول ۷۵۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، پروژه فاز ۱ رودخانه رویدر به طول ۴/۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، پروژه فاز ۱ رودخانه نلنگ به طول ۵.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، پروژه گابریک و سدیج به طول ۱/۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و فاز اول ساماندهی رودخانه گز به طول ۲/۶ کیلومتر و پیشرفت ۹۴ درصدی آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه‌های میناب، رودان، جاماش، جلایی، گرندو و تعدادی دیگر از رودخانه‌ها نیز به‌طورجدی در حال انجام است. وی در خصوص لایروبی برخی از رودخانه‌ها نیز توضیح داد: مهم‌ترین پروژه‌های لایروبی رودخانه‌ها نیز شامل رودخانه‌های برتمب، هشت بندی فاز ۲، هشت بندی فاز ۳، زرتوجی، تل قلعه، هدیش، راونگ است که بسیاری از آن‌ها به‌طور کامل، برخی دیگر مراحل میانی کار را طی می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول