اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

وجود ۳ هزار موکب ثبت شده در کشور

نماینده وزیر کشور در ستاد اربعین گفت: در کل کشور ۳ هزار موکب ثبت شده و مؤثر وجود دارد که علاوه بر اربعین در حوادثی مثل سیل، زلزله و... خدمات لازم را در طول سال ارائه می کنند.

وجود ۳ هزار موکب ثبت شده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک؛ سردار شمشیری ظهر امروز در همایش منطقه‌ای تکریم خادمین و موکب داران استان‌های قم، لرستان و مرکزی در بیت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: در کل کشور ۳ هزار موکب ثبت شده و مؤثر وجود دارد که علاوه بر اربعین در حوادثی مثل سیل، زلزله و... خدمات لازم را در طول سال ارائه می‌کنند.

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری؛ اربعین پدیده بروز تمدن نوین اسلامی است بر این اساس دل‌ها با یکدیگر تجمیع می‌شود به گونه‌ای که در اربعین علاوه بر شیعه، سُنی و دیگر اقوام و ملت‌ها نیز حضور دارند.

نماینده وزیر کشور در ستاد اربعین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، اضافه کرد: تمام پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی(ره) در دوره خود و بعد از حیات تحقق یافت.

شمشیری آب‌رسانی به روستاهای محروم به یاد حاج قاسم سلیمانی، تلاش برای مردمی نگاه داشتن کمیته اسکان، تلاش برای مواکب اشتراکی با برادران عراقی، پیگیری ثبت جایگاه حقوقی مواکب و گسترش خدمات‌دهی به بانوان در مراسم اربعین را از جمله سیاست‌های سال آینده این ستاد عنوان کرد.

دشمن اقتصاد کشور را نشانه گرفته است

استاندار مرکزی نیز در این همایش با اشاره به سه هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دشمنان در آشوب‌های اخیر، گفت: دشمن قصد دارد با ایجاد آشوب و فتنه موجب آسیب به امنیت در کوتاه‌مدت شود.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در هدف میان‌مدت دشمن اقتصاد کشور و معیشت مردم که با امنیت ارتباط مستقیم دارد نشانه گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در هدف بلندمدت خود موفق نبوده، افزود: در حال حاضر وارد دهه پنجم انقلاب شده‌ایم و شرایط با ثبات‌تر از قبل است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه مؤلفه‌های فرهنگی می‌تواند مانع تحقق اهداف دشمن شود، خاطرنشان ساخت: یکی از عوامل مؤثر در ثبات و اقتدار نقش نهضت سیدالشهدا(ع) است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: پیاده‌روی اربعین بیش از یک دهه در کشور شکل‌گرفته و هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول