اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش روابط پارلمانی در دستور کار ایران و تاجیکستان

نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه برپایی روزهای فرهنگی ایران با رئیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی ایران و تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

گسترش روابط پارلمانی در دستور کار ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مجید نصیرایی»، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در تاجیکستان با «فیض‌الله برات‌زاده»، رئیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی ایران و تاجیکستان دیدار کرد.

ضمن این دیدار تاکید شد که پیشرفت کنونی همکاری‌های دو کشور ثابت کرده است که دیپلماسی پارلمانی در کنار دیپلماسی جاری، جایگاه و سهم روشنی در تقویت و گسترش روابط دوجانبه ایران و تاجیکستان دارد.

ابراز اطمینان شد که گروه‌های دوستی بین پارلمانی دو کشور در فعالیت‌های موثر خود این ماموریت را به نحو مطلوب انجام خواهند داد.

اظهار شد که تاکنون بین دو کشور بیش از 160 سند همکاری دوجانبه به امضا رسیده است و با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای، نیاز به بررسی و بازنگری اسناد امضا شده و اجرای آنها در جهت تحقق اهداف مورد نظر است.

در بخش دیگری این دیدار نقش همکاری بین پارلمانی ایران و تاجیکستان از نظر تقویت همکاری‌های چندجانبه مهم ارزیابی شد.

پیش از این همچنین «محمدمهدی اسماعیلی» و «زلفیه دولت‌زاده» وزرای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان با یکدیگر دیدار و بین دو طرف در مورد انتشار کتب ادیبان دو کشور، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برنامه‌های فرهنگی، صنایع دستی و سایر موضوعات مرتبط گفت‌وگوی دوستانه و صمیمانه صورت گرفت.

پس از این دیدار دو طرف در نشستی با نمایندگان رسانه‌ها شرکت و برگزار روزهای فرهنگی ایران در تاجیکستان را یک رویداد مهم فرهنگی عنوان کردند.

گفتنی است که 31 اکتبر تا 6 نوامبر سال جاری میلادی روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار می‌شوند.

شامگاه گذشته در شهر دوشنبه مراسم افتتاح روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی با حضور گسترده مردم برگزار شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول