اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خرید تضمینی زعفران در خراسان‌شمالی آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: با هدف حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان زعفران و ساماندهی قیمت این محصول در استان، مطابق با دستور العمل ابلاغ شده خرید تضمینی این محصول از سه شنبه ۱۰ آبان ماه در استان آغاز شد.

خرید تضمینی زعفران در خراسان‌شمالی آغاز شد

محمد محمدزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با هدف حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان زعفران و ساماندهی قیمت این محصول در استان، مطابق با دستور العمل ابلاغ شده خرید تضمینی این محصول از سه شنبه ۱۰ آبان ماه در استان آغاز شد.

وی گفت: قیمت خرید تضمینی نگین زعفران به ازای هر کیلو ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نگین معمولی ۳۶ میلیون تومان، شبه نگین ۳۳ میلیون تومان و پوشال مرغوب ۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی افزود: برداشت زعفران از مزارع فاروج آغاز شده و پیش بینی می‌شود ۲۷ تُن پوشال زعفران در این شهرستان تولید شود.

محمد زاده با بیان اینکه شهرستان فاروج قطب تولید زعفران در استان است، بیان داشت: میانگین عملکرد تولید زعفران در استان ۶ الی ۷ کیلوگرم در هکتار است در حالیکه که متوسط این رقم در کشور ۴ کیلو در هکتار است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خراسان شمالی چهار هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع زعفران دارد که چهار هزار هکتار آن بارده است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول