اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 9 سند همکاری رهاورد سفر «جباراف» به امارات

در چارچوب سفر رئیس جمهور قرقیزستان به ابوظبی تعدادی سند در زمینه همکاری‌های دوجانبه بین این کشور و امارات امضا شد.

امضای 9 سند همکاری رهاورد سفر «جباراف» به امارات

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در چارچوب سفر «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان به ابوظبی تعدادی سند در زمینه همکاری‌های دوجانبه بین این کشور و امارات امضا شد.

در این سفر اسناد زیر امضا شد.

موافقتنامه همکاری در مورد ایجاد یک شرکت هلدینگ مشترک در قرقیزستان

تبادل یادداشت‌ها در مورد اصلاحیه‌های یادداشت تفاهم در مورد وضعیت بدون روادید برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و وضعیت بدون ویزا برای دارندگان گذرنامه خدمت بین دولت‌های قرقیزستان و امارات

موافقتنامه حفاظت از محیط زیست بین وزارت منابع طبیعی، محیط زیست و نظارت فنی قرقیزستان و وزارت تغییرات آب و هوا و محیط زیست امارات متحده عربی

موافقتنامه برقراری روابط خواهرخواندگی بین بیشکک و ابوظبی

یادداشت تفاهم بین شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی و کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان

یادداشت تفاهم و همکاری بین وزارت دارایی قرقیزستان و وزارت دارایی امارات متحده عربی

یادداشت تفاهم بین وزارت انرژی قرقیزستان و وزارت انرژی زیرساخت امارات متحده عربی

یادداشت تفاهم بین بانک ملی قرقیزستان و بانک مرکزی امارات متحده عربی

یادداشت تفاهم بین کمیسیون دولتی امور مذهبی قرقیزستان و اداره کل امور اسلامی و خیریه امارات

«اربول سلطانبایف»، سخنگوی ریاست جمهوری قرقیزستان در مورد هلدینگ مشترک گفت: مشارکت‌ها و موافقت نامه‌های رسمی با صندوق توسعه ابوظبی برای ایجاد یک هلدینگ مشترک با سرمایه 100 میلیون دلار با هدف اجرای پروژه‌های توسعه تجاری مختلف به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرف اماراتی علاوه بر ورود با منابع مالی، صلاحیت تجاری را نیز فراهم می‌کند. این شرکت بر اساس اصول حاکمیت شرکتی از طریق بکارگیری بهترین شیوه‌های تجاری امارات اداره خواهد شد.

سخنگوی ریاست جمهوری قرقیزستان خاطرنشان کرد: مدیران عالی رتبه خارجی در توسعه و مدیریت پروژه‌ها مشارکت خواهند داشت.

به گفته وی، این اعتبار برای اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه حمل و نقل و بستر لجستیک، نوآوری‌های فناوری اطلاعات، صنعت انرژی و امنیت غذایی، ایجاد مناطق تفریحی مشترک با فرمت جدید و شهرهای جدید و همچنین سایر موارد توسعه‌ استفاده خواهد شد.

از دیگر دستاوردهای این دیدار می توان به پذیرش مهاجران کار قرقیزستان در ابوظبی اشاره کرد.

«خدای برگن بازار بایف» وزیر کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان در مورد پذیرش مهاجران کار قرقیز در ابوظبی گفت: در این سفر توافقنامه همکاری در زمینه اشتغال شهروندان قرقیزی در امارات امضا شد.

به گفته وی،  رئیس جمهور قرقیزستان، توجه ویژه‌ای به موضوع مهاجرت نیروی کار، سازماندهی اشتغال قانونی شهروندان ما در خارج از کشور دارد.

 بازار بایف ادامه داد: در این راستا توافقنامه‌ای بین وزارتخانه و یک شرکت خصوصی به نمایندگی از منافع کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر استخدام قانونی اتباع کشورمان در کشورهای عربستان سعودی، بحرین، عمان، امارات متحده عربی، قطر، کویت و اردن به امضا رسید. 

وزیر کار قرقیزستان گفت: امروز 815 شغل در این کشورها خالی است، برای پر کردن این مشاغل به متقاضیان ویزا رایگان داده می‌شود.

همچنین وی تصریح کرد: که اطلاعات کامل استخدام اتباع در کشورهای حوزه خلیج فارس را می‌توانید در مرکز استخدام اتباع خارج از کشور زیر نظر وزارت کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان و همچنین در سایت اینترنتی مهاجر دریافت کنید.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول