اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ذخیره‌سازی سوخت دوم برای واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان‌شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی گفت: در پی برودت هوا، افزایش مصرف گاز طبیعی و به تبع آن نیاز به تامین سوخت جایگزین واحدهای صنعتی فعال در سطح استان برای فعالیت در فصل سرما نیازمند تأمین سوخت دوم به ویژه نفت‌گاز هستند.

ذخیره‌سازی سوخت دوم برای واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدرضا احمدنیا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی درباره لزوم ذخیره‌سازی سوخت زمستانی جایگزین برای صنایع بزرگ استان، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی برودت هوا، افزایش مصرف گاز طبیعی و به تبع آن نیاز به تامین سوخت جایگزین واحدهای صنعتی فعال در سطح استان برای فعالیت در فصل سرما نیازمند تأمین سوخت دوم به ویژه نفت‌گاز هستند.

وی گفت: این شرکت  آمادگی کامل دارد در راستای تأمین سوخت جایگزین در مواقع قطع گاز، برق و سایر بحران‌ها، تمامی واحدهای صنعتی استان را برای یک ماه تا ۴۵ روز در اسرع وقت ذخیره سازی نماید و دریافت این سوخت مستلزم اقدام لازم از سوی واحدهای صنعتی استان است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خراسان‌شمالی به احتمال کاهش فشار گاز در زمستان اشاره کرد و افزود: ذخیره سازی سوخت صنایع و نیروگاه‌ها درحال انجام بوده و هم اکنون نفت‌گاز نیروگاه شیروان ۶۳ درصد، نفت‌کوره کارخانه سیمان بجنورد ۵۷ درصد، و نفت‌کوره آلومینای جاجرم ۷۳ درصدنسبت به مدت مشابه سال گذشته ظرفیت مخازن خود را  باسوخت دوم ذخیره سازی نموده‌اند.

احمدنیا خاطر نشان کرد: فرآورده‌های نفتی مورد نیاز استان از طریق نفت‌کش‌های جاده پیما تامین می‌شود که تعداد نفت‌کش ها نسبت به مدت مشابه ۵۷ درصد افزایش یافته است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول