اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پاداش ۹ میلیارد تومانی شرکت برق کردستان به مشترکان کم مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از صدور ۴۲۲ هزارو ۲۰۹ قبض رایگان در استان خبر داد و گفت: از۱۵ خرداد تا پایان شهریور ماه امسال (ایام پیک مصرف برق) ۹ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان پاداش به مشترکان همکار که بهینه مصرف کرده بودند، پاداش اهداء شد.

پاداش ۹ میلیارد تومانی شرکت برق کردستان به مشترکان کم مصرف

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در چهارچوب بخشنامه ابلاغی در خصوص اعطای پاداش صرفه‌جویی مصرف برق برای مشترکان کم مصرف بخش خانگی، مشترکینی مشمول پاداش صرفه جویی در مصرف برق می‌شوند که علاوه بر رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته، ملک مسکونی آنها دارای سکنه نیز باشد.

لهونیان با اشاره به اینکه بیش از ۷۱۲هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد که بیش از ۵۹۴ هزار مشترک آن را مشترکان بخش خانگی شامل می شود، افزود: در مجموع ۷۳ درصد از کل مشترکین برق در استان، مشترکین خوش‌مصرف و کم مصرفی هستند که برابر با الگوی مصرف تعیین شده از انرژی برق استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: بر اساس مصوبه وزارت نیرو، مشترکان بخش خانگی که تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش داده بودند، ۵ برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت کردند.

وی افزود: در همین راستا طی ۴ ماه فصل گرم سال( از خرداد تا پایان شهریورماه) ۹ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان پاداش به مشترکان همکار کردستانی که با رعایت الگوی تعیین شده بهینه مصرف کرده بودند، پاداش اهداء شد که منجر به رایگان شدن صورتحساب برق مصرفی  ۴۲۲ هزارو ۲۰۹ مشترک در استان شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه الگوی مصرف برق در ماه های گرم سال برابر با ۳۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های غیرگرم نیز برابر با  ۲۰۰ کیلووات ساعت است، اظهار داشت: ۸۴ درصد از کل مشترکین استان را مشترکین بخش خانگی شامل می‌شود که بدون شک صرفه جویی این بخش از مشترکین تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق در استان علی‌الخصوص در زمان پیک مصرف برق در ایام تابستان به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول