اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اجرای قوانین ضد نژادپرستی در صنعت موسیقی بریتانیا/مدیر نهاد سیاهان: وضعیت نژادپرستی مثل غرب وحشی است

صنعت موسیقی بریتانیا از سال 2023 قوانین رفتاری ضد نژادپرستی را اجرا می‌کند.

اجرای قوانین ضد نژادپرستی در صنعت موسیقی بریتانیا/مدیر نهاد سیاهان: وضعیت نژادپرستی مثل غرب وحشی است

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، صنعت موسیقی بریتانیا از سال 2023 قوانین رفتاری ضد نژادپرستی را اجرا می‌کند.

گزارشی در سال 2021 نشان داد که سوء استفاده نژادپرستانه و نابرابری نژادی در سراسر صنعت موسیقی بریتانیا وجود دارد. قانون ضد نژادپرستی صنعت موسیقی بریتانیا با هدف حفاظت و نمایندگی از نوازندگان و کارکنان سیاه‌پوست و از لحاظ قومیتی متفاوت است.

آیین‌نامه رفتاری جدیدی برای جلوگیری از نژادپرستی در صنعت موسیقی در سال 2023 اجرایی خواهد شد. 

«Black Lives in Music (BLIM)»(سیاهان در صنعت موسیقی)، سازمانی است که برای رسیدگی به نابرابری در فضاهای موسیقی جَز و کلاسیک برای نوازندگان سیاه‌پوست راه‌اندازی شده است. قوانین نژادپرستی مسائل مربوط به حقوق و امنیت اعضای سیاه‌پوستان، آسیایی‌ تبارها و اقلیت‌های قومیتی را پوشش خواهد داد.

این قانون که توسط اداره استانداردهای مستقل پشتیبانی می‌شود، برای همه کسانی که در بریتانیا در زمینه موسیقی کار می‌کنند، از کارکنان فنی آزاد گرفته تا هنرمندانی که برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند، خواهد بود. سازمان‌ها متعهد می‌شوند که یک محیط کار ایمن برای همه با هر نژاد و قومیتی ایجاد کنند.

گزارش BLIM، سازمان سیاه‌پوستان صنعت موسیقی در سال 2021 نشان داد که 63 درصد از اهالی سیاه‌پوست موسیقی، نژادپرستی را در بریتانیا تجربه کرده‌اند، این رقم برای حرفه‌ای‌های موسیقی سیاه‌پوست به 73 درصد می‌رسد. 1718 نفر در همین آمار، مورد آزار و اذیت، قلدری، تجاوزات خرد و تحقیر زبانی نژادپرستانه قرار گرفته‌اند. همچنین 36 درصد از حرفه‌ای‌های سیاه‌پوست موسیقی گفتند که سلامت روانی آنها به شکلی چشمگیر کاهش یافته است.

بنابر همین گزارش، سهم قابل توجهی از موقعیت‌های شغلی ارشد در حوزه موسیقی بالغ بر 81 درصد در اختیار سفیدپوستان بوده و اغلب پست‌های سطح پایین به رنگین‌پوستان داده شده است. این موضوع به دلیل اکثریت سفیدپوستان در سطوح عالی تصمیم‌گیری در مورد موسیقی و توزیع نیروی کار بوده و این اکثریت از عدم تنوع نژادی رنج می‌برد.

در حالی که بسیاری از سازمان‌ها و گروه‌های موسیقی متعهد شدند که استراتژی‌های ضد نژادپرستی را در پی قتل جورج فلوید در سال 2020 اجرا کنند، اما از آن زمان تاکنون کار چندانی انجام نشده است.

سایر بندهای این آیین‌نامه نیاز به فرصت‌های پیشرفت شغلی مناسب و همچنین قراردادها، بودجه و پرداخت برابر بین تمام نژادها و رنگ‌ها را بیان می‌کند.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط BLIM«سازمان سیاه‌پوستان صنعت موسیقی»، زنان و افراد دارای معلولیت در صنعت موسیقی بریتانیا تبعیض بدتری را تجربه می‌کنند. نوازندگان معلول سیاه‌پوست «به معنای واقعی کلمه نامرئی هستند یعنی اصلا دیده نمی‌شوند و به حساب نمی‌آیند»، همچنین، زنان سیاه پوست به دلیل اختلاف شدید دستمزد و تجارب سوء‌ استفاده جنسی، «مستضعف‌ترین» قشر در این دسته‌بندی هستند.

در این گزارش آمده که بسیاری از زنان رنگین‌پوست شاغل در صنعت موسیقی بریتانیا مدام مورد آزار و اذیت و سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند و متاسفانه به دلیل ترس از دست دادن شغلشان سکوت می‌کنند و چیزی بر زبان نمی‌آورند.

بومونت از انجام دهندگان این پژوهش گفت: برخلاف سایر صنایع، استانداردهای رفتار در موسیقی هنوز به اندازه کافی تنظیم نشده است. «در حال حاضر مثل غرب وحشی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول