اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح بین‌المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۳۴۲ هکتار از مساحت استان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۸۵ روستا در حال اجراست که تجربه موفق این طرح بین المللی در شهرستان سربیشه زمینه تعمیم آن به ۱۸ استان کشور را فراهم کرده است.

طرح بین‌المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در استان تا کنون  زمینه احیای ۸۳ هزار هکتار از مراتع فراهم شده است.

وی با اشاره به بازه زمانی ۱۹ سال گذشته اجرای طرح بین‌المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۷ هزار و ۴۸ هکتار نهالکاری، حدود ۶ هزار هکتار بذرپاشی، ۴ هزار و ۶۲۰ هکتار ایجاد هلالی آبگیر و ۶۵ هزار و ۴۶۱ هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشترین اراضی احیا شده طرح بین‌المللی ترسیب خراسان جنوبی با ۶۹ هزار هکتار مربوط به شهرستان سربیشه، پایلوت این طرح در کشور می‌باشد.

نصرآبادی یادآور شد: هم اکنون طرح بین المللی ترسیب کربن در یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۳۴۲ هکتار از مساحت خراسان جنوبی در ۱۸۵ روستا در حال اجراست که تجربه موفق این طرح بین المللی در شهرستان سربیشه زمینه تعمیم این طرح در ۱۸ استان کشور را فراهم کرده است.

وی ایجاد اشتغال در قالب تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری خراسان جنوبی را از دیگر برنامه‌های این طرح بین المللی برای توانمندسازی جوامع محلی عنوان کرد و گفت: در این خصوص تا کنون ۱۰۹ صندوق خرد اقتصادی با سرمایه حدود ۶۰۰ میلیون تومان و ۴ هزار و ۲۴۸ عضو در استان تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های خرد اعتباری استان یادآور شد: با پرداخت این تسهیلات برای هزار و ۶۰ نفر در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خدمات، صنایع تبدیلی و مشاغل خرد خانگی اشتغال پایدار ایجاد شده است.

نصرآبادی خاطرنشان کرد: توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی و گازی، تنور‌های گازی و تلمبه‌های دستی و بادی، برای جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی مناطق روستایی و مراتع، ایجاد باغچه‌های روستایی برای توسعه کشت و کار و تأمین آب مورد نیاز دام‌ها با ساخت آبشخور و مرمت و تجهیز چاه‌های دامداری از دیگر برنامه‌های جانبی طرح بین المللی ترسیب کربن است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول