اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند/امروز جای ظالم و مظلوم عوض شده است

تاریخ‌ پژوه و استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز فقط جمهوری اسلامی ایران هدف نیست، اگر بود آنها از جدایی 5 یا 6 استان کشورمان حرف نمی‌زدند، گفت: اگر هدف فقط جمهوری اسلامی بود حرف از جدایی کردستان ایران با کردستان عراق و سوریه نمی‌زدند و یا حرف از جدایی آذربایجان و خوزستان نمی‌زدند، آنها می‌خواهند ایران را به چند ایران کوچک تبدیل کنند.

دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند/امروز جای ظالم و مظلوم عوض شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم سوگواری دانشجویان دانشگاه زنجان برای شهدای اقدام تروریستی شاهچراغ(ع) شیراز با حضور دانشجویان و با مداحی حضور حاج مهدی رسولی و سخنرانی علیرضا زادبر، تاریخ‌ پژوه و استاد دانشگاه در مقابل دانشکده علوم انسانی با حضور دانشجویان، اساتید و برخی مسوولان دانشگاه برگزار شد.

علیرضا زادبر، تاریخ‌ پژوه و استاد دانشگاه با اشاره به نگاه مولای متقیان به انسان‌ها و با بیان اینکه امیرالمومنین می‌فرماید این کسی که در برابر توست، یا برادر دینی توست و یا با هم هم دین هستید و یا اینکه اگر دینتان یکی نیست انسان است، اظهار داشت: من تعجب می‌کنم از کسانی که در تمام سال و در فضای مجازی دین انسانیت را تبلیغ می‌کنند، اما الان همه چیز را کنار گذاشته‌اند.

تاریخ‌ پژوه و استاد دانشگاه با بیان اینکه آنها حاضر نیستند با منطق دین اسلام هم گفت‌وگو کنند، تصریح کرد: می‌گوییم بیایید با هم با همان منطق انسانیت با هم گفت‌وگو کنیم، حاضر نیستید صحبت کنید، باشه چرا فحش می‌دهید و چرا قمه به دست گرفته‌اید، چرا آتش می‌زنید، چرا می‌کشید و بعد حرف می‌زنید، کجای این منطق انسانیت و کجای اینها در گفتار نیک و پندار نیک است.

وی با بیان اینکه امروز باید صدای خود را برای کسانی که بنزین روی آتش می‌ریزند، بلند کنید نه برای کسانی که می‌خواهند آتش را خاموش کند، تصریح کرد: امروز شما نگاه نمی‌کنید که چه کسی آتش را روشن کرد به آنهایی که جانشان را کف دستشان گرفته‌اند و آتش را خاموش می‌کنند می‌گویید، چرا مقابله می‌کنید.

زادبر با بیان اینکه بین جان بلوچ، کرد، لر و آذری و... هیچ تفاوتی وجود ندارد، گفت: هیچ فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و در حکومت اسلامی حتی جان کسی که اعتقادی به اسلام ندارد هم محترم است چه ارمنی و یا مسیحی.

 تاریخ‌ پژوه و استاد دانشگاه با بیان اینکه پر تکرارترین کلید واژه‌ای که در روزهای اخیر شنیدیم آزادی بود، اظهار داشت: در تهران طرف را فقط به خاطر اینکه ریش دارد، به بهانه اینکه طرفدار نظام است پایین آورده و کتکش می‌زنند و یا اینکه در خیابان‌های تهران خانمی را که محجبه است با بچه‌اش، به عنوان طرفدار نظام در ماشینش نارنجک می‌اندازند و این کجایش آزادی است؟

زادبر با بیان اینکه امروز جای ظالم و مظلوم عوض شده و صدایتان را دارید اشتباه بلند می‌کنید، تصریح کرد: داعشی فقط آن نیست که اسلحه به دست می‌گیرد، بلکه آن کس که با روش دیکتاتور مابانه صحبت می‌کند هم داعشی است و آن کسی هم که با اقدام و رفتار خود فضا را بر داعش فراهم می‌کند هم داعشی است.

وی با اشاره به اینکه آن داعشی که وارد حرم شد مگر از کسانی که به رگبار بست پرسید که شما چادری هستید یا نه و یا پرسید عقیده شما چیست، تصریح کرد: اگر فردا این کشور نا امن شد و امن شد برای برای داعشی، کوموله، دموکرات و منافقین و رجوی مگر از کسی خواهند پرسید که چه کسی با جهموری اسلامی بود یا چه کسی نبود یا چه کسی با حجاب بود یا بی‌حجاب بود.

زادبر با بیان اینکه امروز دعوا بر سر جمهوری اسلامی ایران نیست، افزود: در برلین 16 پرچم از دموکرات، پژاک، کوموله، الاحوازیه، منافقین و حتی پرچم ارتش آزادی بخش سوریه هم بالا رفت، همه اینها به کنار پرچم همجسبازان را کجای دلمان بگذاریم!

وی با بیان اینکه در دوره قاجار و پهلوی و دوران فعلی به کشورمان حمله شده است و دشمنان در دوران قاجار و پهلوی هر وقت به کشورمان حمله کردند قسمتی از کشورمان از خاک میهن جدا شد، ادامه داد: پس از انقلاب هم به کشورمان حمله شد و در هشت سال دفاع مقدس دشمنان بر ما یورش آوردند، ولی جوانان این کشور با خون خود اجازه ندادند، وجبی از خاک کشورمان جدا شود.

تاریخ‌ پژوه و استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز فقط جمهوری اسلامی ایران هدف نیست، اگر بود آنها از جدایی 5 یا 6 استان کشورمان حرف نمی‌زدند، تصریح کرد: اگر هدف فقط جمهوری اسلامی بود حرف از جدایی کردستان ایران با کردستان عراق و سوریه نمی‌زدند و یا حرف از جدایی آذربایجان و خوزستان نمی‌زدند، آنها می‌خواهند ایران را به چند ایران کوچک تبدیل کنند.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول