اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

انجام بیش از 14 میلیون واکسیناسیون دام و طیور در ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در شش ماهه اول سال بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار واکسیناسیون دام سبک و سنگین و بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن طیور جوجه ریزی گوشتی انجام شده است.

انجام بیش از 14 میلیون واکسیناسیون دام و طیور در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رسانه ها عنصر شکل گیری، قضاوت و تبیین کننده نهایی در جامعه هستند که باید در حوزه فرآورده های دامی مجاز فرهنگ سازی داشته باشند.

وی افزود: حوزه دامپزشکی به عنوان یکی از ۱۷ دستگاه اقتصادی شناخته شده است و عضو کارگروه اقتصادی استان ایلام هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: اقتصاد دام در استان به صورت زنجیره وار از تولید، پرورش، کشتارگاه، قطعه بندی صورت می گیرد که متولی اصلی اقتصاد دام دامپزشکی استان است.

وی یادآور شد: طی چندین ماه گذشته صادرات، دام، شترمرغ و خوراک دام صورت گرفته است.

احمدی تصریح کرد: کشتارهای غیرمجاز در استان افزایش یافته و در این زمینه باید اقداماتی انجام شود.

وی افزود: در شش ماهه اول سال بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار واکسیناسیون دام سبک و سنگین و بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن طیور جوجه ریزی گوشتی انجام شده است.

احمدی اضافه کرد: در حوزه تشخیص و درمان ۱۵ درمانگاه فعال، ۳ بیمارستان دامپزشکی، ۳۹ داروخانه و ۴ شرکت توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: در این مدت ۱۸۱۳۸ آزمایش انجام شده که ۱۰۱۳۰ شامل بیماری های ویروسی ، انگلی و باکتریایی دام و طیور همچنین ۸۰۰۸ مورد فرآورده های دامی و خوراک بوده است.

احمدی عنوان داشت: ۸ کارخانه خوراک دام و طیور، آبزیان همچنین ۴ مرکز قطعه بندی و بسته بندی گوشت و فرآورده های مرغ، ۱ کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان داریم که در حوزه نظارت و بهداشت به طور روزانه این کار انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه دامپزشکی استان جزء ۹ آزمایشگاه مرجع کشور است که آزمایش های مختلفی در آن صورت می گیرد.

احمدی بیان کرد: ۲۹۹۵ رأس دام به کویت صادر شده که ۸ نفر مجوز صادرات دارند و برای هر نفر ۵۰۰ رأس و اتحادیه ۱۵۰۰ رأس می توانند صادر کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول