اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آنچه امروز در دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان گذشت/ وقتی دانشجویان معترض راهی جز گفت‌وگو ندارند+ تصاویر و فیلم

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌ صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان، در تجمع‌های جداگانه ضمن حمایت از قانون‌مداری، حفظ امنیت و آرامش محیط علمی، جنایت تروریستی شاهچراغ و هنجارشکنی اخیر در دانشگاه‌‌ها را محکوم کردند؛ روایت امروز اتفاقات دو دانشگاه را در این گزارش بخوانید.

آنچه امروز در دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان گذشت/ وقتی دانشجویان معترض راهی جز گفت‌وگو ندارند+ تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز دانشجویان انقلابی دانشگاه صنعتی اصفهان، در حمایت از قانون‌مداری و حفظ امنیت و آرامش محیط علمی، مقابل سلف پسران این دانشگاه تجمع کردند و اعتراض شدید خود را به هنجارشکنی‌ها در این دانشگاه اعلام کردند.

در مقابل،‌ تعدادی دیگر از دانشجویان که هفته‌ی گذشته با شکستن شیشه‌های سلف مرکزی، به دنبال بی‌قانونی و اختلاط فضای سلف بودند،‌ تلاش کردند مجدداً این روش را امروز دنبال کنند که با مواجهه‌ی عقلانی دانشجویان انقلابی و دعوت به صبر و اخلاق،‌ هدف این دانشجویان محقق نشد.

در این تجمع،‌ که بیش از چهار ساعت طول کشید،‌ برخی دانشجویان دختر و پسر که برای ورود مختلط به سلف تلاش می‌کردند  اقدام به سر دادن شعارهای رکیک، پرتاب سنگ و اشیای دیگر کردند.«بی‌شرف بی‌شرف، می‌میریم می‌میریم  ایران را پس می‌گیریم، مرگ بر دیکتاتور»از جمله شعارهای این گروه از دانشجویان بود که در برخی اوقات شعارها تندتر و هنجارشکن بود.

با این حال،‌ دانشجویان انقلابی با سر دادن شعارها و حمل دست‌نوشته‌هایی، طرف مقابل را به گفت‌و‌گو و آرامش دعوت کردند، این گروه از دانشجویان تلاش کردند با فضای منطقی و آرام دانشجویان گروه دیگر را به گفت‌وگو و آرامش دعوت کنند.«اگه بهم فحش بدی بازم برات جون میدم، حرف ما یک کلام، بازی نخور والسلام، هرچی که گفتید همه لعن و کین بود  آزادی بیانتون همین بود؟! کردستان زاهدان جانم فدای ایران، آزادی،آزادی، آشوبگر قانون شکن  جواب آرتین رو بده، برادرم خواهرم  من با تو همکلاسم» از جمله شعارهای این دانشجویان بود.

خواندن دسته‌جمعی سرود «ای ایران ای مرز پرگهر» توسط دانشجویان انقلابی از دیگر برنامه‌های امروز این تجمع بود.

گفتنی است در انتهای این تجمع هر دو گروه از دانشجویان با حضور اساتید دانشگاه، اقدام به تشکیل گعده‌های چند نفره‌ی گفت‌وگو کردند. این گفتگوها تا غروب ادامه داشت؛‌ امری که نشانه‌ی مهمی از لزوم تقویت فضای گفتمانی و آزاداندیشی در محیط دانشگاه‌ها می‌باشد.


گفت‌وگوی دانشجویان در دانشگاه

 

دانشجویان دانشگاه اصفهان جنایت تروریستی شاهچراغ را محکوم کردند

همچنین ظهر امروز حدود ۴٠٠ نفر از دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان نیز در محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ و اغتشاشات اخیر از ساعت ۱۲:۳٠ در سه راه زبان تجمع خود را آغاز کردند و با سر دادن شعارهای «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، دانشجوی با غیرت صاحب عزاست امروز، زن زندگی شهادت، شیراز من تسلیت، اگه بهم فحش بدی بازم برات جون میدم» موضع خود نسبت به اتفاقات اخیر را نشان دادند.

دانشجویان انقلابی مسیر خود را با شعارهای «حسین حسین شعار ما شهادت افتخار ما، الله اکبر، به اسم زن می‌زنند می‌کشند، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز» به سمت درب شمالی دانشگاه ادامه دادند.

 

دانشجویان انقلابی سینه زنان شعارهای« ما ذوالفقار حیدریم بسیجیان رهبریم، خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، آزادی اندیشه با هرج و مرج نمیشه، حیدر حیدر حیدر حیدر» سر می‌دادند اما طرف مقابل با شعارهای هنجارشکنانه اقدام به پرت کردن بطری به سمت دانشجویان می‌کردند.

گفتنی است حدود ۲٠٠ نفر از دانشجویان دختر و پسر نیز ظهر امروز با شعارهای زن، زندگی، آزادی در دانشگاه اصفهان تجمع کردند.

تجمع‌های هر دو دانشگاه ساعتی قبل به پایان رسیده و دانشگاه‌ها نیز با پایان ساعت کلاسی خلوت شده‌اند.

 

پایان پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول