اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان احتمال دیدار ملابرادر و مشاور امنیت ملی آمریکا را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه طالبان احتمال دیدار ملابرادر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با مشاور امنیت ملی آمریکا در دوحه قطر را رد کرد.

طالبان احتمال دیدار ملابرادر و مشاور امنیت ملی آمریکا را رد کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان توضیحاتی در خصوص احتمال دیدار معاون اول نخست وزیر این گروه و جیک سالیون، مشاور امنیت ملی آمریکا در قطر ارائه کرد.

بلخی در توئیتی نوشت: شایعه‌ای مبنی بر دیدار ملابرادر، معاون اول نخست وزیر و جیک سالیون در دوحه در برخی شبکه‌های منتشر شده که صحت ندارد. 

پیشتر سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام ارشد دولت جو بایدن گزارش داده است که مقامات دولت آمریکا برای اولین بار پس از کشته شدن ایمن‌ الظواهری، سرکرده القاعده، با طالبان دیدار کرده است.

سی‌ان‌ان نوشت: معاون سیا و نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان روز گذشته (شنبه 16 مهر) با طالبان از جمله عبدالحق وثیق، رییس اداره اطلاعات طالبان‌ در دوحه قطر دیدار و گفتگو کردند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، واشنگتن پس از کشته‌ شدن ظواهری به تعامل با طالبان، از جمله مذاکره برای آزادی یک شهروند امریکایی به نام مارک فریکس، ادامه داده است؛ اما مقامات طالبان و آمریکا تاکنون به صورت حضوری دیداری برگزار نکردند. 

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود گفته است که حضور دیوید کوهن، معاون سیا و وثیق، رییس استخبارات طالبان، در این نشست حکایت از تأکید بر مبارزه با تروریسم دارد.

پیش از این مقامات آمریکا اعلام کردند که برای آزادی فریکس ماه‌ها با کمک قطر با طالبان گفتگو کرده و آزادی وی را اعتمادسازی میان دو طرف عنوان کرده بودند. 

پایان پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول