اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشییع پیکر شهیدان حادثه شاهچراغ در مشهد/ شهدای حرم بر دستان مردم به پابوس حضرت رضا(ع) رفتند

پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شیراز با حضور پرشور و گسترده مردم مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع شد و با اقامه نماز بر پیکر این شهدا برای برگزاری آئین وداع با حضور زائران و مجاوران در جوار مضجع شریف رضوی حاضر خواهند بود.

تشییع پیکر شهیدان حادثه شاهچراغ در مشهد/ شهدای حرم بر دستان مردم به پابوس حضرت رضا(ع) رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دقایقی قبل هواپیمای حامل پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شیراز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به زمین نشست.

 

استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، فرمانده ارتش استان، فرماندار مشهد و جمعی از مسئولین استان خراسان رضوی و مشهدی به نمایندگی از مردم شهید پرور مشهد از این پیکرهای مطهر استقبال کردند.

 

 

گفتنی است که مردم مشهد از ساعت ۱۵ با حضور در میدان بسیج منتظر این پیکرهای مطهر شهدا هستند.

 

شهدای شاهچراغ بر دستان مردم به پابوس حضرت رضا(ع) می‌روند

آیین تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی(ع) شیراز با صلوات خاصه و سرود ملی از میدان بسیج مشهد به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شده است.

 

از خون جوانان حرم لاله دمیده

در طول مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی مردم در حال سردادن شعار حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق و یا حسین(ع) هستند.

 

 

شرکت کنندگان که عکس‌هایی از شهدا چون سردار شهید قاسم سلیمانی را نیز در دست دارند با سردادن شعارهایی چون لبیک یا حسین، براستواری خود در مسیر مقاومت تاکید وبیعت خود را با آرمانهای شهدا و امام شهدا (ره) تحت منویات رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای مد ظله العالی اعلام می کنند.

 

خروش مردم مشهد در وداع با شهدای شیراز

خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) تماما مملو از جمعیت بوده و در مسیر تشییع پیکر شهدا حاضرین با نور تلفنهای همراه خود جلوه ای دیگر به این فضا بخشیده اند و گنبد و بارگاه حرم ملکوتی رضوی هم چون خورشید فروزانی در حال تلالو در فضای شهر مشهد است.

 

آستان مقدس رضوی پذیرای شهدای حرم برادر امام رضا(ع)

پیکرهای شهدا پس از طی مسیر تشییع، با استقبال خادمین وارد صحن جامع رضوی شد تا مراسم اقامه نماز بر پیکرهای شهدا با حضور گسترده مردم مشهد برگزار شود.

 

 

اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور خیل عظیم زائران، مجاوران و خانواده معظم شهدا برگزار شد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد و پیش از اقامه نماز نیز تشییع‌کنندگان‌ با سر دادن شعارهایی انزجار خود را از کفار و استکبار جهانی اعلام داشتند.

 

وداع با شهیدان شاهچراغ در جوار علی بن موسی‌الرضا(ع)

طبق برنامه اعلام شده پیکرهای شهیدان پس از اقامه نماز برای برگزاری آیین وداع و حضور زائران در حرم رضوی خواهد بود و پس از آن برای برگزاری مراسم تدفین به زادگاه خود باز خواهند گشت.

 

 

 

پایان پیام/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول