اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمبود نیرو و قطعات پیمانکاران پنتاگون در بحبوحه جنگ اوکراین

یک روزنامه انگلیسی به نقل از مدیران اجرایی چهار شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکا نوشت، آن‌ها در بحبوحه جنگ اوکراین همچنان با کمبود نیرو و قطعات مواجه هستند.

کمبود نیرو و قطعات پیمانکاران پنتاگون در بحبوحه جنگ اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که شرکت‌های تسلیحاتی بزرگ آمریکا در طول شیوع ویروس کرونا با مشکلات جدی مواجه بوده، همچنان با کمبود نیرو و قطعات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی آمریکا می‌گویند به خاطر دستکم تا دو سال آینده با کمبود نیرو و قطعات مواجه هستند.

این نشریه انگلیسی نوشت، شرکت‌های «بوئینگ»، «لاکهید مارتین»، «نورث‌راپ گرامن» و «ریتیون» از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا با کمبود منابع دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اکنون وضعیت آن‌ها با توجه به افزایش تورم در آمریکا وخیم‌تر شده است.

این در حالی است که شرکت‌های فوق با توجه به کمک‌های آمریکا به اوکراین در جنگ با فشار شدید تأمین سفارشات مواجه هستند.

فایننشال تایمز افزود، با توجه به مولفه‌های ذکر شده، باید کاهش سرعت تولیدات، کاهش درآمدها و افزایش زیان‌های این شرکت‌ها را انتظار داشت.

مدیر اجرایی نورث‌راپ گرامن، سازنده بمب‌افکن‌های رادار گریز «B-2» به این نشریه گفت با توجه به اختلال‌های موجود «انتظار ندارم که اوضاع به میزان چشمگیری بهتر شود».

وی همچنین بیان داشت، اختلال و تأخیرهای موجود در زنجیره‌های تأمین مربوط به این شرکت تسلیحاتی، چند سال است که به آن زیان وارد کرده و از زمان آن از آنچه گمان می‌رفت طولانی‌تر شده است.

مدیر اجرایی شرکت ریتیون نیز در این‌باره گفت: «در حال حاضر خود را برای سال آینده که وضعیت زنجیره‌های تأمین فقط برای رفع نیازهای ضروری است، آماده می‌کنیم. در این میان، کمیاب‌ترین قطعات برای ریتیون، همچنان ریز قطعات الکترونیکی و موتورهای راکت استو تا سال ۲۰۲۴ چشم‌اندازی برای احیای شرکت وجود ندارد».

علاوه بر این، مدیر دفتر امور عملیاتی شرکت لاکهید مارتین اذعان کرد که سرعت تولید و آماده‌سازی محصولات، به دو تا سه برابر دوران قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

مدیر اجرایی بخش نظامی شرکت بوئینگ نیز گفته است، این شرکت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با ۲.۸ میلیارد دلار زیان مالی مواجه شده است و به‌عنوان راه حلی برای این موضوع «هر کجا که لازم باشد سرعت کار را پایین می‌آوریم و تلاش می‌کنیم مشکلات را پیچیده‌تر نکنیم».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول