اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فارس من| انتقاد کاربران از نمایش آگهی‌های بازرگانی مضر در تلویزیون

جمعی از کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «نه به آگهی‌های بازرگانی مضر در تلویزیون»، به پخش تبلیغات بازرگانی با رویکرد ترویج سبک زندگی غربی، تزریق فرهنگ مصرف‌گرایی به جامعه و تجمل‌گرایی در تبلیغات اشاره داشته‌اند.

فارس من| انتقاد کاربران از نمایش آگهی‌های بازرگانی مضر در تلویزیون

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در حال حاضر پیام‌های تبلیغاتی تجاری و آگهی‌های بازرگانی بخش زیادی از جدول پخش و محتوای آنتن شبکه‌های مختلف صداوسیما را به خود اختصاص داده‌اند. تبلیغاتی که در اکثر آن‌ها جلوه‌هایی از سبک زندگی غربی، پر زرق و برق و مملو از تجملات مغایر با فرهنگ بومی اقلیم ایران را شاهدیم. این در حالی است که عموم مردم زندگی معمولی و ساده‌ای را تجربه می‌کنند و آگهی‌های بازرگانی نسبتی با واقعیت اجتماعی جامعه ندارد.

جمعی از کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «نه به آگهی‌های بازرگانی مضر در تلویزیون»، به پخش تبلیغات بازرگانی با رویکرد ترویج سبک زندگی غربی، تزریق فرهنگ مصرف‌گرایی به جامعه و تجمل‌گرایی در تبلیغات اشاره داشته‌اند.

در متن پویش «نه به آگهی‌های بازرگانی مضر در تلویزیون» آمده است:

ورود پیامهای بازرگانی و تبلیغات به تلویزیون ایران، زمینه را برای مصرف‌گرایی، تجملگرایی و ... فراهم کرد و بعضا حسرت و رنج یک زندگی پر زرق و برق را برای مردم عادی در پی داشت. اقلام غیرضروری یک زندگی معمولی تبلیغ شد که اکثرا سلامت روحی و روانی یا حتی جسمی افراد هدف قرار گرفت! خواهشمندم پیرو غرب نباشیم و مطالبه کنیم آگهی‌های بازرگانی از تلویزیون ایران حذف شوند.

کاربران سامانه تعاملی «فارس من» پیشتر نیز در پویشی با عنوان «نقد به تبلیغات لاکچری و تولیدات سریالی رسانه ملی»، نسبت به پخش تبلیغات بازرگانی با رویکرد ترویج زندگی لوکس، فانتزی و غربی، تزریق فرهنگ مصرف‌گرایی به جامعه، ترویج فرهنگ بدقولی و عمل نکردن به وعده اشاره کرده بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول