اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپنی‌ها در مرحله آخر مذاکره بر سر خرید موشک کروز از آمریکا

یک روزنامه ژاپنی به نقل از افراد مطلع در دولت این کشور نوشت، توکیو در مراحل پایانی مذاکره برای خرید موشک کروز از آمریکا قرار دارد.

ژاپنی‌ها در مرحله آخر مذاکره بر سر خرید موشک کروز از آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه ژاپنی روز جمعه نوشت، توکیو در حال مذاکره با واشنگتن برای خرید موشک کروز «تاماهاوک» است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این روزنامه ژاپنی به نقل از چند مقام دولت این کشور که نمی‌خواستند نامشان فاش شود نوشت، مذاکره بر سر خرید تاماهاوک در مرحله نهایی است.

رویترز نوشت، توکیو در حال تدارک دیدن بزرگ‌ترین ذخیره تسلیحاتی از زمان جنگ جهانی دوم است و علت آن را ایجاد توازن نظامی با قدرت فزاینده چین دانسته است.

این خبرگزاری افزود، موشک‌های کروز تاماهاوک با برد بیش از هزار کیلومتر می‌توانند بخش‌های شرقی چین و روسیه را هدف قرار دهند.

«هیروکازو ماتسونو» وزیر کابینه ژاپن به رویترز گفت، از گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده اطلاع دارد. او همچنین گفت که دولت در حال بررسی قابلیت‌های ضدحمله است اما جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرد.

چندی پیش، ارتش چین در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، طی رزمایشی چند موشک به آب‌های پیرامون این جزیره شلیک کرد که یکی از آن‌ها در منطقه ۱۶۰ کیلومتری ژاپن فرود آمد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول