اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان همواره قلب تپنده فعالیت‌های اقتصادی کشور بوده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اصفهان در طول تاریخ قلب تپنده فعالیت‌های اقتصادی کشور بوده است، کارآفرینان این استان ارزش الگو شدن در سطح ملی و معرفی شدن به نسل جوان را دارند و به طور ویژه جلسات شورای گفت‌وگوی استان اصفهان برای من دارای اهمیت است.

اصفهان همواره قلب تپنده فعالیت‌های اقتصادی کشور بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه پنجشنبه پنجم آبان ماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار داشت: برای من همیشه جلسات شورای گفت‌وگو به جهت این که همواره خاتمه جلسات با پیام همدلی، رفع مسائل و مشکلات همراه بوده؛ قابل احترام است چون فعالان بخش غیردولتی در شرایط مختلف نگاه صبورانه‌ای به حل مشکلات داشته و دارند.

وی ادامه داد: اصفهان در طول تاریخ قلب تپنده فعالیت‌های اقتصادی کشور بوده است، کارآفرینان این استان ارزش الگو شدن در سطح ملی و معرفی شدن به نسل جوان را دارند و به طور ویژه جلسات شورای گفت‌وگوی استان اصفهان برای من دارای اهمیت است.

خاندوزی عنوان کرد: جامعه به هر دلیلی در دو ماهه اخیر با ناآرامی مواجه شده است که اگر فعالان اقتصادی به عنوان ستون‌های کسب و کار، تولید، صنعت و تجارت کشور محکم، امیدوار و با نگاه به آینده گام بردارند از روزهای سخت عبور و از مسیر اصلی منحرف نخواهیم شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: امید، وجه مشترک پیونددهنده میان ما است که برای قدرت اقتصادی ایران در حال جنگ شبانه‌روزی هستیم، توقع ما این است که فعالان اقتصادی بخش خصوصی کمک‌کننده و امیددهنده به جامعه باشند تا از شرایط اقتصادی سخت بگذریم و متقابلاً ما نیز به عنوان سیاست‌گذار بایستی کاری انجام دهیم که شرایط برای عبور فعالان اقتصادی از شرایط فعلی هموار شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم اصلاح امور را از دستگاه‌های اجرایی آغاز کنیم، این چالش در ارائه مجوزهای کسب و کار متبلور است، از طرفی برای تغییر دادن مسیر اشتباه تمام فرمان‌های بخش اقتصاد را به سمت تکمیل و تسهیل بیشتر به سمت فعالان بخش خصوصی می‌چرخانیم.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ضمن ابراز تأسف و تسلیت از شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع)، اظهار داشت: شورای گفت‌وگوی استان اصفهان در نوع خود یکی از توانمندترین و فعال‌ترین جلسات شورای گفت‌وگوی استان‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: این شورا با حضور اعضای اصلی با برنامه و کارهای کارشناسی تشکیل می‌شود تا بهترین خروجی را از این جلسات دریافت کنیم، یکی از خصوصیاتی که فعالان اقتصادی در این شورا دارند این است که از فعالان بسیار خوش‌نام اقتصادی استان هستند.

مرتضوی بیان کرد: اعضای این شورا منافع شخصی خود را دنبال نمی‌کنند و مصلحت استان و کشور را در نظر می‌گیرند از همین رو نظرات مشورتی منحصر به فرد اعضا راهگشای امور است، اعضای این شورا جمعیت قابل توجهی از اشتغال استان را تحت پوشش دارند و از واحدهای صنعتی بزرگ استان هستند که انصافاً در برهه‌های مختلف و نیازمندی‌های کشور به میدان آمده‌اند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: نقش این جمع و اعضا در بهبود شاخص فضای کسب و کار استان مثال زدنی است، دو سال قبل این شاخص در استان عدد ۲۸، سال گذشته ۱۵ و امسال به عدد ۵ رسیده است؛ ریشه‌های اصلی بسیاری از اتفاقات اقتصادی در استان اصفهان در همین جلسات قرار دارد که از این بابت بسیار خرسندیم و از همه اعضا قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول