اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نظام آموزشی کشور در راستای تربیت سیاسی فرزندان باید گام‌های محکم و موثری بردارد

یکی از کارشناسان سیاسی گلستان گفت: در نظام آموزشی کشور باید به مبحث نظام فکری و نظام سیاسی در راستای تربیت سیاسی فرزندان و دانش اموزان توجه شده و در این مسیر گام های محکم‌ و موثری برداشته شود.

نظام آموزشی کشور در راستای تربیت سیاسی فرزندان باید گام‌های محکم و موثری بردارد

ولی الله شهابی یکی از کارشناسان سیاسی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: تمام مردم شیعه و سنی ایران در کنار هم در یک صف حادثه تلخ حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرده و انزجار خود را از این حرکت غیرانسانی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: امریکا و دیگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ، از پیشرفت ها و رشد انقلاب اسلامی به وحشت افتاده و در آخرین حربه های خود با مسلح کردن عده ای که در جبهه های خاص بوده در قالب مردم، با ادبیات و نقشه جدید به مردم بی گناه در خیابانها و یا مکان امن الهی حمله می کنند و به ناحق خون افراد بی گناه را می ریزند.

کارشناس سیاسی گلستان با اشاره به اینکه فضای مجازی سنگر و محلی برای دشمن بوده خاطرنشان کرد: در دو سه سال گذشته که جوانان و نوجوانان بر حسب شرایط و شیوع بیماری کرونا به این فضا بیشتر دسترسی داشتند، دشمن با تولیدات و محصولات خود فرصتی بدست اورده تا در افکار عمومی انها نفوذ کرده و چنان طراحی کند که جوانان و نوجوانان حتی به آموزش و پرورش و دانشگاه ها اعتماد نکنند و با اغفال انها شرایط را اماده کرده و به مانند یک سنگر و محلی برای خود جریانات را هدایت و رهبری کند.

وی با اشاره به موفقیت های انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته ادامه داد: در طول ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال تعداد ۲۵ جنگ برای ایران اتفاق افتاد و در این جنگ ها بیش از یک میلیون کیلومتر از خاک ایران تجزیه و از این سرزمین جدا شد. اما در ۴۳ سال گذشته با وجود هشت سال جنگ تحمیلی بین ایران و عراق و یا جنگ هایی در کشورهای همسایه و منطقه که با طراحی دشمن بر علیه ایران بود، دشمنان نتوانستند حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف کنند در صورتی که در جنگ های ۳۰۰ ساله استعمارگران پشت سلاطین ایرانی بوده و در حین حمایت هایی که از ایران داشتند به تجزیه خاک ایران اسلامی پرداختند.

شهابی گفت: ایمان و اراده مردم در جهان مثال زدنی بوده و با توجه به مقاومت ها و اقتدارهایی که در این سالها مردم با رهبری مقام معظم رهبری داشتند، دشمن به این نتیجه رسیده که جز با اختلاف و ایجاد ناامنی نمی تواند توطئه های خود را پیاده کند.

وی بیان کرد: آزادی و امنیتی که در ایران اسلامی وجود دارد در هیچ یک از کشورهای جهان حتی کشورهای غربی و امریکا وجود ندارد و این موضوع را هم خود دشمنان متوجه شده و تلاش دارند که به ان خدشه وارد کنند.

کارشناس سیاسی گلستان ابراز کرد: با وجود موفقیت هایی که ایران اسلامی در این سالها کسب کرده و توانسته با وجود همه تحریم ها و جنگ های روانی و شناختی به این مرحله از اقتدار و بالندگی برسد تا جایی که تعیین کننده شرایط منطقه باشد مسلما برای دشمن سخت و دردناک بوده و از هر روشی برای از بین بردن ایران و انقلاب اسلامی تلاش و استفاده می کند.

وی با اشاره به حرکات ناآگاهانه برخی از جوانان ایرانی در اتفاقات یک ماه اخیر بیان کرد: نظام فکری و سیاسی از ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و باید در نظام آموزشی به نظام فکری و سیاسی دانش آموزان، نوجوانان و جوانان توجه شده و در این مسیر گام های محکم و موثری برداشته شود. تربیت سیاسی دانش آموزان باید به نحوی باشد که انها قدرت تحلیل مسائل پیرامون خود را داشته و بتوانند‌ رفتار خود را در اینگونه مسائل کنترل کنند.

شهابی گفت: در حال حاضر دشمن، نوجوانان و جوانان را مورد هدف خود قرار داده و ما می بایست به حوائج این نسل توجه کرده و آموزش گفتگو کردن را یاد دهیم. باید به نسل جوان اموخت که زبان اعتراض با زبان اغتشاش متفاوت بوده و اغتشاشات جز پریشانی و آشفتگی و تحت شعاع قرار دادن امنیت سود دیگری نخواهد داشت.

وی بیان کرد: فضایی ایجاد شود تا با فلسفه و ادبیات منطقی دانش آموزان و جوانان مسائل خود را مطرح کنند و با اخلاق سیاسی دو طرفه به بیان انتظارات و مسائل خود بپردازند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول