اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۵۵ درصد بودجه دولت از گمرک و مالیات تأمین می‌شود/ تعطیلی واحدهای تولیدی، خط قرمز وصول مالیات است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر مالیات و گمرک بالغ بر ۵۵ درصد بودجه دولت را تأمین می‌کنند و در این راستا مالیات از نفت پیشی گرفته است.

۵۵ درصد بودجه دولت از گمرک و مالیات تأمین می‌شود/ تعطیلی واحدهای تولیدی، خط قرمز وصول مالیات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تجهیز درآمد و منابع استان اصفهان اظهار داشت: دولت انتظار دارد سهم بیشتر بودجه از طریق مالیات تأمین شود، اما نیاز است رویکردمان این باشد که از حلقه‌های مالیاتی جدید وصول شود و در یک‌سال اخیر تمرکزمان بر شناخت فرارهای مالیاتی مؤدیان موجود بوده است. 

وی افزود: متوسط مالیات وصولی کشور در سال ۹۹، ۱۵ هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰، ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده و  امسال به ۴٠ هزار میلیارد تومان رسیده که این رشد برای تمام کشور است  و فارغ از اینکه در بودجه چه چیزی پیش‌بینی شده به ظرفیت‌های استانی توجه می‌کنیم و در عمل توزیع متناسب را انجام می‌دهیم.

منظور با تأکید بر اینکه در وصول مالیات میان استان‌ها تناسب وجود دارد و در هر حالت بر خلاف قانون نمی‌توانیم کمترین مالیاتی اخذ کنیم، عنوان کرد: خطر قرمزمان در مالیات تعطیلی واحدهای تولیدی است، در این مدت گلایه‌مندی از مالیات برای وارد کردن فشار به حداقل رسیده و سیاست‌مان این است که مراعات کامل و به ویژه برای تولیدکنندگان را داشته باشیم و قرار نیست بدهی مالیات با کسب و کار آسیب وارد کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تمرکزمان در سال گذشته وصول معوقات به ویژه برای شرکت‌های صوری بوده است، خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات اجرایی‌مان ناظر بر فرار مالیاتی و شناسایی دارایی‌های بدهکاران مالیاتی است. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر مالیات و گمرک بالغ بر ۵۵ درصد بودجه دولت را تأمین می‌کنند و در این راستا مالیات از نفت پیشی گرفته است. 

منظور با بیان اینکه در رویکرد مالیاتی‌مان جهت‌گیری این است که تا حد امکان مالیات الکترونیک را توسعه دهیم و در این راستا یکی از اقدامات از اول شهریور ابلاغ الکترونیکی است، گفت: هدف از چنین اقداماتی کمک به تسهیل امور مردم، ایجاد شفافیت، رویکرد سالم‌سازی نظام مالیاتی و جلوگیری از فساد است. 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه مالیات باید مستند بر اطلاعات باشد، خاطرنشان کرد: اولویت‌مان حقوق مؤدی است و در انتها درآمد دولت وجود دارد، قرار نیست با روش‌های نادرست برای دولت درآمد کسب کنیم و به دادستان‌ها اعلام کرده‌ایم در این دوره نباید کوچک‌ترین نارضایتی از سمت مردم برای مالیات‌ها وجود داشته باشد.

انتهای  پیام/۶۳۱۲۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول