اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رصد ۱۶۰۰ پروژه شهری اصفهان از طریق سامانه سیگما

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: با استفاده از سامانه سیگما ۱۶۰۰ پروژه شهری در عرصه‌های مختلف رصد و گزارش‌ آن‌ها به صورت ماهانه تهیه و به بخش‌های مختلف شهرداری ارائه می‌شود.

رصد ۱۶۰۰ پروژه شهری اصفهان از طریق سامانه سیگما

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در همایش «تجربه شهر» با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مغز متفکر شهرداری اصفهان است، اظهار کرد: در یک‌سال اخیر تلاش کردیم اقدامات قبلی را متوقف نکرده بلکه توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و تدوین بودجه ۱۴۰۲ در دست اقدام است، افزود: بازنگری برنامه پنج‌ساله ۱۴۰۵، تدوین آمارنامه ۱۴۰۰، پیاده‌سازی نظام جامع آماری و تهیه اطلس‌های موضوعی از اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در سال جاری است.

ابراهیمی با اشاره به رصد پروژه‌های شهری بیان کرد: با استفاده از سامانه سیگما ۱۶۰۰ پروژه در عرصه‌های مختلف رصد و گزارش‌ آن‌ها به صورت ماهانه تهیه و به بخش‌های مختلف شهرداری ارائه می‌شود.

آمار به ایده‌ها و نظرات اعتبار می‌بخشد

محمود محمدی معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه از آمار به صورت ویژه در حوزه برنامه‌ریزی استفاده می‌شود، گفت: آمارها باید به شکل ملموس و قابل فهم برای همگان ارایه شود، در غیر این صورت مفاهیم در ذهن مردم نخواهد نشست.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه‌ریزی باید بتوانیم نتایج فعالیت کمیسیون‌های تخصصی و کارشناسان را ابتدا به مردم به شکل ملموس انتقال دهیم و سپس بازیگران و ظرفیت‌ها را برای نیل به اهداف متمرکز کنیم.

شهرداری در زمینه برنامه‌ریزی پیشگام بوده است

بهروز ارباب‌شیران از دیگر معاونان سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در این همایش با تأکید بر اینکه شهرداری اصفهان در زمینه برنامه‌ریزی پیشگام بوده است، افزود: در کنار تمام وظایف معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، مدیریت سرمایه‌های فکری در شهرداری نیز بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های دانش، مالی، داده‌ای، سازمانی و انسانی در معاونت برنامه‌ریزی قرار دارد که این مهم جایگاه و اهمیت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی را بیش از پیش مشخص می‌کند.

ارباب‌شیران خاطرنشان کرد: این معاونت باید نسبت به برنامه‌ها و طرح‌های متعددی که برای مناطق و سازمان‌ها تدوین می‌شود، توازن برقرار کند و با نگاهی منصفانه به آن‌ها بپردازد.

معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ایجاد مدیریت واحد شهری در شهرداری اصفهان را ضروری دانست و گفت: لازمه این امر مدیریت واحد در معاونت برنامه‌ریزی است، اما مشکل این است که برنامه‌ها و اولویت‌ها هنگام اجرا به شکل دیگری انجام می‌شوند.

وی ایجاد مشارکت، گفت‌وگو و مداخله کارشناسان در عرصه‌های مختلف برای تصمیم‌گیری را در این زمینه ضروری دانست و افزود: منطق و مبنای تفکر در این معاونت باید منطق سیستمی و معیارهای تصمیم‌گیری باید عقلانیت و اخلاق و شاخصه اجرای در صحنه، تعامل، اعتماد و سعه‌صدر باشد.

لازم به ذکر است در پایان همایش «تجربه شهر» از درگاه رصدخانه شهرداری اصفهان و دو کتاب با عنوان‌های «مبانی و اصول راه‌اندازی رصد خانه‌های شهری» و «آمارنامه شهر اصفهان ۱۴۰۰» رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول